بلاگ

میوه خشک در بدنسازی

میوه خشک در بدنسازی

میوه خشک در بدنسازی ، بسیاری از افراد برای داشتن اندامی متناسب از میوه های خشک استفاده می کنند. ورزشکاران رشته های مختلف به خصوص بدنسازی برای تامین انرژی موردنیاز بدن خود، میوه های خشک را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می دهند. این میوه ها، سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین و … می باشند و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کنند. ورزشکاران برای افزایش انرژی بدن خود یک ساعت قبل از تمرین های ورزشی از میوه های خشک استفاده می کنند.

میوه خشک در بدنسازی

 

"<yoastmark

خواص میوه های خشک باعث شده تا به عنوان یک بخش جدانشدنی در برنامه های غذایی بدنسازی باشند. باید دقت داشت که برخی از میوه های خشک همراه با مواد افزودنی هستند که برای بدن مفید نمی باشند. ورزشکاران تلاش می کنند تا از میوه های خشک طبیعی که فاقد قندهای اضافی هستند، استفاده کنند.
بدنسازی شامل ۲ مرحله می شود. در مرحله اول، ورزشکاران اقدام به کاهش وزن می کنند. آنها در این مرحله می توانند از زردآلو خشک، کیوی و هندوانه خشک استفاده نمایند. اما در مرحله ۲ که نیاز به تقویت عضلات و حجم گیری آنها است، موز خشک، کشمش، خرما و انجیر خشک را در برنامه غذایی خود قرار می دهند. میوه های خشک یک میان وعده ی مناسب برای ورزشکاران و بدنسازان محسوب می شوند. با مصرف این میوه ها، قدرت ماهیچه ای آنها افزایش می یابد.

میوه های خشک مفید

– موز خشک : نقش مهمی در افزایش وزن ایفا می کند. موز دارای کالری و کربوهیدرات می باشد. بسیاری از ورزشکاران قبل و بعد از تمرین از آن استفاده می کنند. با خوردن موز بعد از تمرین، می توان انرژی از دست رفته بدن را به دست آورد. یک موز متوسط دارای ۱۱۰ کالری، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۰.۵ گرم چربی و ۳ گرم فیبر است.

موز خشک

موز خشک

– هندوانه خشک : قند طبیعی پایینی دارد و برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. هندوانه خشک حاوی کربوهیدرات، مواد معدنی، انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشد. این میوه باعث بهبود متابولیسم بدن می شود. لیکوپن موجود در آن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان ها ایفا می کند. ضمن اینکه پتاسیم آن برای بهبود عملکرد عضلات و فعالیت های ذهنی مفید است. میزان پایین قند آن باعث شده تا بسیاری از بدنسازان در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنند.

هندوانه خشک

هندوانه خشک

– کشمش خشک : یکی از انواع میوه خشک موثر در بدنسازی است و پروتئین و کربوهیدرات زیادی دارد. معمولا آن را در مرحله دوم بدنسازی استفاده می کنند. ۱۰۰ گرم کشمش حاوی ۳۱۴ کیلوکالری انرژی می باشد. با مصرف کشمش خشک، حجم ماهیچه ها افزایش می یابد. این ماده ی مغذی با افزایش میزان تولید تستوسترون موجب تقویت عضلات می گردد. توصیه می شود که بدنسازان در رژیم غذایی خود از کشمش خشک استفاده کنند.

کشمش خشک

کشمش خشک

– انجیر خشک : سرشار از فیبر است. توصیه می شود که انجیر خشک را پس از ورزش مصرف کنند. فیبر موجود در این میوه خشک نقش مهمی در ایجاد عضلات، کنترل اشتها و بهبود سیستم ایمنی بدن دارد. کارشناسان بهداشتی توصیه می کنند که افراد در طول روز ۳۸-۲۵ گرم فیبر مصرف نمایند. در ۲۸ گرم انجیر خشک، ۷۰ کالری انرژی، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۰.۳ گرم چربی و ۳ گرم فیبر وجود دارد.

انجیر خشک

انجیر خشک

– کیوی خشک : در بسیاری از برنامه های غذایی بدنسازان وجود دارد. این میوه خشک سرشار از ویتامین های C و E و عناصر معدنی مانند آهن، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و روی است. کیوی خشک نقش مهمی در حذف چربی های بدن ایفا می کند. به همین علت معمولا آن را در مرحله اول بدنسازی به کار می برند.

کیوی خشک

کیوی خشک

– توت خشک : یکی از انواع میوه خشک است که در بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند انرژی موردنیاز بدن را تامین کند. این میوه مفید نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، افزایش حجم خون و درمان فشارخون بالا ایفا می کند.

توت خشک

توت خشک

نقش میوه خشک در بدنسازی

۱- بهبود میزان هموگلوبین خون
۲- افزایش انرژی بدن
۳- انعطاف پذیری عضلات
۴- کاهش کلسترول خون
۵- بهبود گردش خون
۶- جلوگیری از بروز سرطان
۷- کمک به تشکیل استخوان
۸- جلوگیری از ضعف بینایی

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد فواید استفاده از میوه خشک در بدنسازی بدست آوردید. اگر شما هم علاقمند هستید تا اندامی متناسب داشته باشید، از مصرف میوه های خشک غافل نشوید. البته به خاطر داشته باشید که نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید. در صورتی که بیمار هستید حتما با نظر پزشک از میوه خشک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.