بلاگ

پودر پیاز و جعفری

پودر پیاز و جعفری

از جمله ادویه های پرطرفدار و محبوب می توان به پودر پیاز و جعفری اشاره کرد. از این پودر برای طعم دار کردن انواع گوشت و سبزیجات استفاده می شود. غذاهایی که با کمک این ترکیب آماده می شوند، از طعم بسیار دلپذیری برخوردارند. این ادویه برای طعم دار کردن سبزیجات تنوری، مرغ، ماهی، گوشت قرمز، سوپ، چیپس خانگی، ترشی، سالاد، سیب زمینی سرخ شده و غذاهای مختلف دیگر کاربرد دارد. طعم بسیار دلپذیر پودر پیاز و جعفری باعث شده تا استفاده از آن در غذاهای مختلف به عنوان چاشنی موجب رضایت اکثر افراد شود.

پودر پیاز و جعفری

شما می توانید در منزل پودر پیاز و جعفری خانگی را تهیه کنید. این پودر از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین شما اطمینان خواهید داشت که در آن هیچ گونه مواد نگهدارنده و اسانسی به کار نرفته است. زیرا مواد نگهدارنده و اسانس ها از معضلات خطرناک برای سلامتی افراد در دنیای امروزی هستند.
طرز تهیه این ترکیب بسیار آسان است. در این مقاله ما می خواهیم شما را با ساده ترین و کاربردی ترین روش برای تهیه این پودر آشنا کنیم. یکی از نکات مهمی که برای تهیه ادویه پیاز و جعفری باید به آن توجه داشته باشید، میزان ترکیب مواد آن می باشد. پیاز و جعفری به ادویه سوپ نیز معروف است، چون طعم بسیار عالی به سوپ می دهد.

پودر پیاز و جعفریمواد لازم برای تهیه پودر پیاز و جعفری

پیاز خشک شده: یک دوم پیمانه
جعفری خشک: یک قاشق غذا خوری
پودر پیاز: نصف قاشق غذا خوری
زردچوبه: نصف قاشق غذا خوری
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق غذا خوری
فلفل قرمز: یک چهارم قاشق غذا خوری
پودر سیر: نصف قاشق غذا خوری
تخم کرفس: یک هشتم قاشق غذا خوری
نمک: نصف قاشق غذا خوری
شکر: یک قاشق غذا خوری (اختیاری)

طرز تهیه

برای تهیه پودر پیاز و جعفری ابتدا باید تمامی موادی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را با هم به خوبی مخلوط کرده و داخل یک ظرف دربسته قرار دهید. سپس درب ظرف را محکم کنید تا رطوبت جذب این مواد نشود. البته ممکن است برخی از ادویه های موجود در این ترکیب با ذائقه برخی از افراد جور نباشد.

روش نگهداری

مانند هر ادویه دیگری پودر پیاز و جعفری نیز باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. همچنین شما باید این ادویه را از تابش نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. درب ظرف آن را باید محکم کرده تا رطوبت به آن نفوذ پیدا نکند. در صورتی که این نکات را رعایت کنید، این ترکیب به مدت شش ماه بدون از دست رفتن کیفیت قابل استفاده خواهد بود. بعد از شش ماه ممکن است این ادویه عطر و طعم خود را از دست بدهد.
توجه : کیفیت، نوع، حجم، برند و … بر قیمت فروش پودر پیاز تاثیر گذار است. کیفیت بالای این محصول باعث شده تا فروش پودر پیاز افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.