بلاگ

انواع توت

انواع توت

انواع توت ، توت یک میوه ی خوشمزه است که انواع مختلفی دارد. این میوه سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد. باید توجه داشت که تعریف توت از نظر فنی و گیاه شناسی متفاوت می باشد. در نظر بیشتر مردم، انواع توت شامل میوه های کوچک، خوراکی و گوشتی می شوند. در این بخش به برخی از انواع توت اشاره می کنیم.

انواع توت

– زغال اخته

در دسته توت های سیاه قرار می گیرد. سرشار از ویتامین های C، K، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. نتایج تحقیقات نشان می دهند که آنتوسیانین های موجود در آن به تقویت سلامت چشم کمک می کنند. همچنین زغال اخته نقش مهمی در کاهش کلسترول و سلامت قلب و عروق دارد.

زغال اخته

زغال اخته

– انواع توت ، هاکلبری

یک نوع توت وحشی است که شباهت زیادی به زغال اخته دارد و با نام زغال اخته اروپا هم شناخته می شود. برخی از افراد به آن زغال اخته می گویند. هاکلبری حاوی مقادیر زیادی فیبر و آنتی اکسیدان است. میزان قند آن کمتر از زغال اخته می باشد.

هاکلبری

هاکلبری

– چوک بری یا توت آرونیا

از نظر ظاهری شبیه زغال اخته می باشد اما رنگی تیره تر دارد. در ترکیب آن تانن زیادی وجود دارد. این امر باعث ترشی طعم آن شده است. بسیاری از مردم به دلیل طعم ویژه این توت، آن را به صورت تازه مصرف نمی کنند. چوک بری بیشتر برای تهیه مربا، چای و شربت مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که چوک بری قرمز رنگ هم وجود دارد. این نوع توت نقش مهمی در بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش التهاب، فشارخون و کلسترول ایفا می کند.

چوک بری یا توت آرونیا

چوک بری یا توت آرونیا

– انواع توت ، کرانبری

نوعی توت قرمز است که مزه ای ترش دارد. کرانبری دارای مقادیر زیادی ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان (فلاوانون، آنتوسیانین و فلاوانول) می باشد. از این نوع توت، مربا تهیه می کنند. علاوه بر این به صورت میوه خشک هم به فروش می رسد. آب این میوه برای جلوگیری از عفونت ادراری به کار می رود.

کرانبری

کرانبری

– انواع توت ، توت دانه قرمز

یکی از انواع توت است که از نظر اندازه شباهت زیادی به زغال اخته دارد. این توت سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

توت دانه قرمز

توت دانه قرمز

– انواع توت ، الدربری

جزو توت های تیره می باشد. نکته مهم در مورد این توت این است که نباید به صورت خام خورده شود. الدربری حاوی مواد معدنی، ویتامین های A و C می باشد. این میوه را به صورت چای یا شربت مصرف کنید. شربت الدربری برای سرماخوردگی و عفونت های تنفسی فوقانی مفید می باشد. ضمن اینکه به سلامتی قلب و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

الدربری

الدربری

– انگور فرنگی

با نام خار توت هم شناخته می شود. طعم ترشی دارد و دارای رنگ های قرمز، بنفش، زرد و سفید می باشد. از ترکیبات موجود در انگور فرنگی می توان به فیبر، ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد مغذی دیگر اشاره کرد.

– انواع توت ، بویزنبری

یک نوع توت قرمز است که طعم آن بین لوگن بری، توت سیاه، تمشک و توت فرنگی می باشد. شکل ظاهری آن شبیه توت سیاه است. میزان ویتامین بویزنبری کمتر از توت سیاه می باشد. اما از نظر فیبر برابر هستند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف بویزنبری به کاهش فشارخون و جلوگیری از جذب چربی در سیستم گوارشی کمک می کند.

بویزنبری

بویزنبری

– لینگونبری

یک نوع توت قرمز است که طعم ترشی دارد. به همین علت برای تهیه مربا، شربت، کمپوت و … به کار می رود. لینگونبری دارای ویتامین C و مواد معدنی کمیابی می باشد. با مصرف میوه تازه آن می توانید از خواص ویژه میوه بهره مند شوید.

لینگونبری

لینگونبری

در ادامه به معرفی چند میوه می پردازیم که در دنیای خوردنی ها با عنوان توت شناخته می شوند. در حالی که واقعا توت نیستند.

– توت فرنگی

میوه ای قرمز رنگ، خوشمزه با ظاهری زیبا می باشد. این میوه حاوی ویتامین C است و در اسموتی ها و داخل مربا استفاده می شود. توت فرنگی خشک به کاهش التهاب، فشارخون، بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند.

توت فرنگی

توت فرنگی

– توت پاینبری

یک نوع توت غیر عادی است که ظاهری شبیه به توت فرنگی دارد. اما سفید رنگ است و مزه آن شبیه آناناس می باشد. توت پاینبری به اندازه توت فرنگی، فیبر دارد ولی ویتامین و مواد معدنی آن کم است.

– توت معمولی

ظاهر این نوع توت شبیه تمشک های بلند یا توت های سیاه می باشد. به رنگ های سفید، بنفش، قرمز و سفید وجود دارد. توت معمولی را می توان به صورت تازه، خشک و… استفاده نمود.

توت معمولی

توت معمولی

– توت کلادبری

سرشار از آنتی اکسیدان، اسید سیتریک و پروتئین می باشد. این توت های زمستانی، طعم تیزی دارند.

– توت سیاه

دارای ترکیباتی مانند فیبر، ویتامین C، آنتی اکسیدان، ترکیبات فنولی و … می باشد. خواص این توت مشابه سایر توت های تیره است.

توت سیاه

توت سیاه

– توت اولالیبری

یک نوع توت سیاه است که حاوی مقادیر زیادی آنتوسیانین می باشد.

– تمشک

این میوه شگفت انگیز سرشار از ویتامین سی و فیبر است. با مصرف تمشک های قرمز می توان خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و دیابت نوع دوم را کاهش داد. از انواع دیگر تمشک می توان به تمشک سیاه، زرد و سفید اشاره کرد.

تمشک

تمشک

سخن پایانی

توت یک میوه خوشمزه با خواص ویژه است. گونه های مختلفی از آن در دنیا وجود دارند. بسیاری از انواع توت دارای خواص مشابهی هستند. اما از نظر ظاهر و طعم با یکدیگر متفاوت می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.