بلاگ

پودر پیاز

پودر پیاز

پودر پیاز یک چاشنی بسیار خوب برای خوش عطر و طعم کردن غذا است. هنگامی که شما از این پودر برای پخت غذا استفاده می کنید، بدون اینکه در ظاهر غذا تغییری ایجاد کند آن را خوش عطر و طعم می‌ کند. پودر پیاز برای پخت غذاهای مختلفی مثل انواع سوپ، انواع سس و … کاربرد دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز تهیه پودر پیاز خانگی در توستر آشنا کنیم.

پیاز خشک

اگر قصد تهیه پودر پیاز را دارید، برای تهیه آن بهتر است، از پیازهای سفید یا زرد استفاده کنید. چون پیازهای قرمز گزینه خوبی برای خشک کردن نیستند. برای درست کردن پودر پیاز با کمک توستر ابتدا باید آنها را خشک کنید. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که خشک کردن پیاز به روش آهسته موجب جذب آلودگی های محیط توسط پیاز خواهد شد. در نتیجه باید از روش هایی استفاده کنید که پیاز را خیلی سریع خشک کنند.

پیاز خشکطرز تهیه پودر پیاز در تستر

برای تهیه پودر پیاز خانگی یکی از مراحل مهمی که باید انجام دهید، خشک کردن آن می باشد. برای خشک کردن پیاز در توستر ابتدا باید پیازها را جدا کرده و آنها را به شکل حلقه ای برش دهید. برای اینکه آب پیازها گرفته شود آنها را روی یک دستمال قرار دهید. پس از آن پیازها را در ظرف مناسب ریخته و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه اجازه دهید تا آب آنها گرفته شده و کمی خشک شوند. سپس با خارج کردن پیازها از توستر می ‌توانید آنها را در یک تابه ریخته و روی شعله با حرارت خیلی کم آنها را به طور مداوم هم بزنید تا ترد و خشک شوند.
پس از خشک کردن پیازها نوبت به تهیه پودر پیاز خانگی می‌ رسد. بعد از خنک شدن پیازها، می توانید آنها را داخل مخلوط کن یا آسیاب ریخته تا پودر شوند. شما با در نظر گرفتن سلیقه خود می توانید نوع بافت پیاز و درشتی و کامل بودن پودر آن را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه کنید که بلافاصله پس از خشک شدن پیازها آنها را پودر کنید. زیرا در غیر این صورت پیازها رطوبت محیط را جذب کرده و نرم می شوند. در این صورت نمی ‌توانید آنها را به خوبی آسیاب کنید و پودر پیاز کیفیت لازم را نخواهد داشت.

نحوه نگهداری

پس از تهیه پودر پیاز خانگی نوبت به نگهداری آن می‌ رسد. برای نگهداری این پودر آن را در یک ظرف دربسته محکم قرار داده و درب آن را محکم کنید. آن را درون یخچال بگذارید تا عطر پیاز برای مدت طولانی باقی بماند و پس از هر بار استفاده، برای این که رطوبت وارد ظرف پیاز نشود، درب ظرف را محکم ببندید تا کیفیت پودر پیاز از دست نرود.

خواص پودر پیاز

پودر پیاز خواص بسیار زیادی دارد. پیاز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مفید و ویتامین ها برای درمان بیماری های مختلف و سلامتی مفید می باشد. در ادامه برخی از خواص آن آمده است:

جلوگیری از سرطان و سکته‌های قلبی
مفید در درمان جوش و روشن شدن پوست
مفید برای بیماران دیابتی و تنظیم قند خون
از بین بردن سلول‌های مرده پوست و شاداب ساختن پوست
درمان ریزش مو و بهبود رویش مجدد موها
از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مفید برای بیماری‌های معده، جلوگیری از زخم یا ورم معده
دارای کلسترول خوب که با مصرف پودر پیاز جذب می‌گردد.
کاهش آسیب به دی ان ای توسط امواج الکترومغناطیسی
جذب بیشتر ویتامین C با مصرف پیاز

خواص پودر پیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.