بلاگ

فواید توت خشک در بارداری

فواید توت خشک در بارداری

فواید توت خشک در بارداری ، توت خواص بسیار زیادی دارد و انواع آن برای درمان یبوست، کم خونی و سرطان مفید می باشد. خانم های باردار هم می توانند از خواص توت در دوران بارداری استفاده کنند. ولی به دلیل آلرژی زا بودن این میوه مصرف توت خشک بهتر می باشد. خصوصا اگر قرار است زیاد مصرف شود. زنان باردار قبل از مصرف توت با پزشک خود مشورت نمایند. خواص توت در بارداری زیاد است. زنان باردار باید مصرف توت احتیاط کنند. زیرا این میوه حساسیت زا و آلرژی زا می باشد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با فواید توت خشک در بارداری آشنا شوید.

مصرف توت خشک در بارداری و شیردهی

مصرف انواع توت در بارداری ممکن است باعث بروز حساسیت در جنین شود. لذا مصرف توت خشک در بارداری هیچ منعی نداشته و فواید بسیاری دارد. همچنین مصرف توت در شیردهی باعث افزایش شیر مادر می شود. چای برگ درخت توت به افراد کمک می کند تا بهتر ببینند و بشنوند. همچنین دم کرده برگ درخت توت، خون را خنک و التهاب را کم می کند. برگ درخت توت صاف کننده خون و خون‌ ساز می باشد. مصرف توت خشک و انواع خشکبار در دوران بارداری به بانوان توصیه می شود. زیرا فواید زیادی برای زنانن باردار و مادران شیرده دارد.

مصرف توت خشک در بارداری و شیردهی

مصرف توت خشک در بارداری و شیردهی

فواید توت خشک در بارداری

دوران بارداری یکی از مهمترین زمان هایی می باشد که نقش زیادی در سلامت فرزند و مادر دارد. به طور کلی جنین، تغذیه مورد نیاز خود برای رشد را از مادر دریافت می کند. به همین دلیل لازم است بهترین مواد غذایی غنی، مقوی و مغذی استفاده شود تا نیازهای بدنی حفظ شود. توت خشک یکی از بهترین خشکبار های میوه می باشد که مصرف آن مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. یکی از مصرف کننده های توت خشک، خانم های باردار می باشند که جهت تامین نیاز های بدنی خود و فرزند، مصرف این ماده خوراکی را لازم می دانند. همچنین قند طبیعی درون توت خشک، نیز مصرف آن را برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، مناسب کرده است. توت خشک علاوه بر افزایش شیر مادران به تقویت کلیه، پیشگیری از سرطان، درمان یبوست، کم خونی، آنفولانزا و … کمک می کند. فقط دقت کنید که در هنگام بارداری باید در مصرف توت زیاده روی نکنید و از توت خشک استفاده نمایید.

فواید شاه توت در بارداری

شاه توت از خانواده توت ها می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان است. همانطور که می دانید آنتی اکسیدان برای بدن مخصوصا زنان باردار بسیار مهم می باشد. شاه توت یا توت سیاه مانند توت فرنگی حاوی فیبر فراوان است و کالری پایینی ندارد. قند آن نیز به گونه ای است که حتی برای افراد دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند. شاه توت از نظر تغذیه ای اهمیت خاصی دارد. ماده ای رنگدانه ای است که باعث می شود رنگ تیره و قرمز این نوع توت از آن حاصل شود. شاه توت به قدری مفید است و اهمیت دارد، که به طور کلی به خانم های باردار توصیه می شود در سبد میوه روزانه خود حداقل یک میوه قرمز یا بنفش رنگ مانند شاه توت را بگنجانند.

فواید شاه توت در بارداری

فواید شاه توت در بارداری

شرایط مصرف توت در بارداری

• خانم های باردار بهتر است این میوه را به صورت خشک مصرف کنند تا در عین بهره مندی از فواید آن از بروز آلرژی و حساسیت جلوگیری شود.
• حدالامکان این میوه را از دست فروشان تهیه نکنند و به جای آن از میوه تازه چیده شده که به خوبی شسته و ضدعفونی شده بخورند.
• بهترین زمان مصرف توت قبل از غذا و با معده خالی می باشد. ولی می توانید عصر در فاصله غذای ظهر و شام هم توت سفید را میل کنید. بنابراین روی غذاهای سنگین، توت نخورید.
• زیاده روی در مصرف توت سفید باعث ایجاد دل درد و اسهال می شود.

روش مصرف توت در بارداری

بهترین و تنهاترین روش مصرف توت در طول دوران بارداری استفاده از توت خشک می باشد. زیرا مصرف توت خشک حتی برای مادرانی که مبتلا به دیابت در دوران بارداری هستند نیز بی خطر خواهد بود. به طور کلی مناسب ترین وقت برای خوردن توت در حاملگی، هنگام صبح به صورت ناشتا و یا در هنگام عصر فاصله ما بین غذای ظهر و شام می باشد، که خیلی سریع هضم شده و همچنین مواد غذایی آن به راحتی جذب بدن می شوند. به طور معمول اگر زنان باردار بعد از غذاهای دیر هضم و گوشتی این میوه را بخورند، عمل هضم سخت تر شده و باعث ایجاد نفخ در شکم و روده می شود.

روش مصرف توت در بارداری

روش مصرف توت در بارداری

سخن آخر

توت ها منبع خوبی از ویتامین C، کربوهیدرات های سالم، آنتی اکسیدان و فیبر هستند. همچنین سرشار از آب می باشند که برای جذب آب منبعی عالی هستند. ویتامین C به جذب آهن کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. خانم های باردار باید از توت خشک استفاده کنند و کسانی که گرم مزاج هستند از خوردن توت خودداری نمایند. در صورتی که می خواهند بخورند بهتر است بعد از ۱ یا ۲ ساعت، کمی سکنجبین بنوشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.