بلاگ

دمنوش گیاهی برای لاغری

دمنوش گیاهی برای لاغری

دمنوش گیاهی برای لاغری ، با گذشت زمان افراد بسیاری به استفاده از طب سنتی و روش های آن علاقه مند شده اند. این علاقه به منظور درمان بیماری ها یا کمک به بهبود سلامت می باشد. کاهش وزن و چربی سوزی، یکی از حوزه هایی می باشد که در طب سنتی وجود دارد.

حذف چربی های اضافه بدن

چربی همراه با پروتئین و کربوهیدرات می باشد که همان انرژی ذخیره شده است. واحد اندازه گیری این انرژی، کالری می باشد. بدن انسان بدلیل بعضی از فعل و انفعالات شیمیایی، چربی را به انرژی تبدیل می کند. از این انرژی برای فعالیت های بدن استفاده می شود. همچنین انرژی اضافی را نیز ذخیره می کند. برای کاهش وزن باید انرژی مصرف کنید. انرژی مصرفی از میزان کالری دریافتی باید بیشتر باشد. این امر باعث می شود که بدن چربی های ذخیره شده را به کار گیرد و در نتیجه لاغرتر شدن را همراه دارد. در واقع سلول های چربی به مرور زمان کوچکتر می شوند و از بین می روند. تمام مراحل چربی سوزی به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد بستگی دارد.

دمنوش گیاهی برای لاغری

روش های گیاهی و سالم می توانند جایگزین خوبی برای قرص ها باشند. همچنین این روش ها برای حفظ سلامتی و تناسب اندام کمک می کنند. تهیه دمنوش لاغری چربی سوز کار چندان مشکلی نیست. این دمنوش ها از یک یا دو جز تشکیل می شوند که به آنها دمنوش لاغری خانگی می گویند. دمنوش های لاغری چربی سوز، از مواد گیاهی تشکیل می شوند که روی بدن تاثیر می گذارند. همچنین باعث متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. دمنوش های خانگی از انواع تجاری و شرکتی آنها بسیار سالم تر هستند. علاوه بر دمنوش لاغری خانگی، انواع دمنوش گیاهی وجود دارد. دمنوش گیاهی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می دهد و از این طریق ما را آماده کاهش وزن و لاغری می کند. برخی از این دمنوش ها مانند بابونه روی چربی سوزی بطور مستقیم نقشی ندارند. اما باعث آرامش اعصاب در فرد می شوند که فرد را از پرخوری عصبی حفظ می کند. پس هر کدام از این دمنوش های لاغری از روش های متفاوتی در کاهش وزن موثر هستند.

دمنوش گیاهی برای لاغری

دمنوش گیاهی برای لاغری

نتیجه بهتر برای لاغری و چربی سوزی

انواع مختلف دمنوش گیاهی وجود دارد که تاثیرات متفاوتی برای افراد مختلف دارند. این تفاوت بدلیل این است که مکانیسم های بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. پس بهترین دمنوش گیاهی را نمی توان برای همه افراد یکسان دانست. هر شخص می تواند با توجه به ذائقه و طبع بدن دمنوش مناسب خود را تهیه کند. برای نتیجه بهتر می توانید در کنار دمنوش گیاهی از رژیم غذایی اصولی و مناسب استفاده کنید. همچنین با قرار دادن میزان کافی تحرک و یا برنامه ورزشی در کنار آن دو می توانید به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسید.

معرفی دمنوش گیاهی برای لاغری

دمنوش های گیاهی، محصولاتی طبیعی می باشند. این محصولات نسبت به انواع قرص های شیمیایی روی بدن اثرموثرتری می گذارند. همچنین سرعت تاثیرات آنها در دراز مدت می باشد. یعنی زمان طولانی تری برای پاسخگویی مناسب نیاز دارند. که ممکن است این موضوع افراد را خسته کند. برای چربی سوزی با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی در دراز مدت به بدن خود آسیب نمی رسانید. و سلامت خود را حفظ می کنید. قرص های گیاهی نیز وجود دارند. این قرص ها هیچ عوارض جانبی ندارند. اما مصرف قرص های شیمیایی در دراز مدت باعث آسیب به بدن و بروز بیماری می شوند. تنوع دمنوش های لاغری زیاد است. در ادامه با برخی از این دمنوش ها آشنا می شویم.

• دمنوش گیاهی لاغری نعناع فلفلی + چای سبز

در طب سنتی استفاده از گیاه نعناع فلفلی از قدیم رایج بود. نعناع فلفلی، گیاهی معطر و از گونه های معروف نعناع می باشد. این گیاه از پیوند نعناع آبی و زینتی یا تند به وجود آمده است. برگ های این گیاه سبز تیره و خوشبو می باشند. نعناع فلفلی برای عطر یا طعم دادن به مواد غذایی، صابون ها، خمیر دندان ها، لوازم آرایشی و … به کار می رود. این گیاه برای مصارف دارویی نیز مصرف می شود. همچنین از کاربردهای آن می توان به از بین بردن نفخ شکم، قولنج، جلوگیری از رشد بیماری های باکتری زا، کمک به صاف و شل کردن عضلات اشاره کرد. همچنین این گیاه ضد درد، اسهال، میکروب و معرق می باشد.

دمنوش گیاهی لاغری نعناع فلفلی + چای سبز

دمنوش گیاهی لاغری نعناع فلفلی + چای سبز

• دمنوش ترکیبی لاغری چای سیاه + بلوبری

چربی سوز قوی می باشد و در تنظیم کلسترول نقش دارد. نتایج یک مطالعه نشان داده که آنتوسیانین بلوبری در چاقی ژنتیکی و چاقی ناشی از رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند. همچنین در صاف کردن شکم موثر می باشد.

دمنوش ترکیبی لاغری چای سیاه + بلوبری

دمنوش ترکیبی لاغری چای سیاه + بلوبری

• دمنوش گیاهی برای لاغری ریز میوه های قرمز

ترکیبی از ۶ نوع ریز میوه می باشد. این ریز میوه ها تمشک، زرشک کوهی، توت فرنگی، کرن بری، چای ترش و آلبالو هستند. این دمنوش بدلیل خواص بسیار زیادی که دارد یکی از بهترین و تاثیر گذارترین دمنوش های لاغری می باشد. چربی سوزی بالا، پاکسازی کبد، بالا بردن سوخت و ساز بدن، رفع یبوست و بواسیر، کاهش فشار و کلسترول خون و … از خواص این دمنوش می باشند.

دمنوش گیاهی برای لاغری ریز میوه های قرمز

دمنوش گیاهی برای لاغری ریز میوه های قرمز

• دمنوش خوش عطر گل محمدی

معروف ترین گل، گل محمدی می باشد. بسیاری از مردم گل محمدی را بدلیل معطر بودن آن می شناسند. و از خواص آن چنان اطلاعی ندارند. این دمنوش خواص زیادی دارد. برخی از این خواص را می توان آرامش بخش طبیعی، سم زدا و تصفیه کننده کبد، تب بر قوی، ضد سرطان، کاهش دهنده دردهای قاعدگی، تناسب اندام و … نام برد. عطر گلاب را از گل محمدی می گیرند. به گل محمدی، گل سرخ نیز می گویند. گلبرگ های گل محمدی را می توان تازه دم کرد. مدت زمان دم کشیدن ۵ الی ۱۰ دقیقه می باشد. سپس به چای یا آبجوش اضافه کرد. از گل محمدی بصورت خشک شده هم استفاده می شود. مصرف مداوم این دمنوش ضرری ندارد. گل محمدی بعنوان یک ماده ادرارآور بسیارملایم عمل می کند. این ماده باعث می شود کلیه ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند.

دمنوش خوش عطر گل محمدی

دمنوش خوش عطر گل محمدی

• دمنوش گیاهی برای لاغری چای ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز می باشد. چای ماچا در مقایسه با انواع چای سبز از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است. تحقیق ها نشان داده اند که یک لیوان از چای لاغری ماچا معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا تا حدودی به سوخت و ساز بدن کمک می کند و آن را افزایش می دهد. برای نتیجه بهتر در کنار این دمنوش حتما برنامه غذایی و ورزشی ایده آل و مناسب را داشته باشید.

دمنوش گیاهی برای لاغری چای ماچا

دمنوش گیاهی برای لاغری چای ماچا

• چای اولانگ دمنوشی خوشمزه برای لاغر شدن

از چایی قدیمی چینی می توان چای اولانگ را نام برد. این چای با افزایش چربی سوزی و تقویت متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند. برای کاهش توده چربی بدن و وزن در روز از این دمنوش ۶ مرتبه استفاده کنید. با پزشک برای تنظیم رژیم غذایی همراه با دمنوش لاغری چای اولانگ مشورت کنید.

چای اولانگ دمنوشی خوشمزه برای لاغر شدن

چای اولانگ دمنوشی خوشمزه برای لاغر شدن

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود تا با دمنوش گیاهی لاغری و تاثیر آن آشنا شویم. اما همواره باید در نظر داشت از دمنوش های لاغری به تنهایی نمی توان نتیجه مطلوبی گرفت. پس بهترین راه این است که در کنار برنامه غذایی اصولی و فعالیت بدنی، از این دمنوش ها به عنوان محرکی برای بالا بردن سوخت و ساز بدن استفاده شود. حتما با پزشک برای مصرف دمنوش های لاغری مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.