بلاگ

خواص سیر برای لاغری

خواص سیر برای لاغری

خواص سیر برای لاغری ، شاید شما هم جزو افرادی باشید که به دنبال روش های آسان برای لاغری هستند. افراد زیادی به دلایل عدم تحرک، تغذیه نامناسب و … دچار اضافه وزن هستند. یکی از روش های کاهش وزن استفاده از سیر می باشد. بسیاری از افراد و برخی از پزشکان و متخصصان لاغری بر این باورند که با مصرف سیر، متابولیسم بدن افزایش می یابد. این امر منجر به کاهش وزن می شود.

خواص سیر برای لاغری

با مصرف سیر می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. در ادامه به برخی از خواص سیر برای لاغری اشاره می کنیم.

خواص سیر برای لاغری

۱- کاهش اشتها:

بسیاری از افراد در تهیه انواع غذاها از سیر خام استفاده می کنند. این کار موجب ایجاد حس سیری در افراد می شود. اگر سیر خام را به صورت ناشتا مصرف کنید، مواد و عناصر موجود در آن بهتر جذب می شوند. با مصرف سیر خام به صورت ناشتا، اشتهای افراد کاهش می یابد. به این ترتیب دیگر تمایلی به پرخوری ندارند.

۲- خواص سیر برای لاغری با افزایش چربی سوزی :

همان طور که قبلا اشاره شد، مصرف سیر موجب تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی و متابولیسم بدن می شود. این ویژگی های سیر باعث شده تا بسیاری از افراد برای کاهش وزن از آن استفاده نمایند. افزایش سرعت چربی سوزی در بدن موجب لاغری افراد می شود.

روش های مصرف سیر برای لاغری

۱- خواص سیر برای لاغری با مصرف آن صورت ناشتا :

بسیاری از افراد جهت بهره مندی از خواص سیر برای لاغری، آن را به صورت ناشتا (با معده خالی) مصرف می کنند. با توجه به اینکه اندازه حبه های سیر بزرگ است و ریسک خفگی وجود دارد، توصیه می کنیم که حبه های سیر را به صورت قطعات مکعبی کوچک برش بزنید. سپس هر قطعه را همراه با آب میل کنید.

۲- لاغری با استفاده از چای سیر و زنجبیل :

زنجبیل نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. شما می توانید با استفاده از چای سیر و زنجبیل یک ترکیب مناسب برای لاغری تهیه کنید. برای این کار، یک حبه سیر و یک تکه زنجبیل کوچک را آسیاب کنید. سپس دو لیوان آب را روی شعله قرار دهید تا به جوش آید. وقتی که این ترکیب کاملا نرم و یکنواخت شد، آن را درون آب جوشیده بریزید. اجازه دهید تا این ترکیب به مدت ۵ دقیقه بجوشد. سپس حرارت را کم و ۱۰ دقیقه صبر کنید. در این مدت چای شما دم می کشد. حالا می توانید آن را از صافی رد کنید و کمی آب لیمو ترش و مقداری عسل به آن اضافه نمایید. این ترکیب باعث سم زدایی و بهبود سیستم گوارش می شود.

۳- ترکیب عسل و سیر برای لاغری :

بسیاری از افراد این معجون را برای کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سرماخوردگی تهیه می کنند. به این ترتیب که پوست ۳-۲ حبه سیر را جدا کرده و له می کنند. سپس مقداری عسل به آن اضافه می کنند. این ترکیب را در دمای اتاق به مدت ۱۵- ۱۰ دقیقه نگه می دارند. سپس این ترکیب را قبل از خواب میل می کنند. البته توجه داشته باشید که نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. استفاده به مدت یک ماه مناسب است.

خواص سیر و عسل برای لاغری

۴- لاغری با مخلوط لیمو و سیر :

برای ساخت این ترکیب، یک حبه سیر را له می کنند. سپس آن را با آب ولرم و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش ترکیب می نمایند. بهتر است تا این نوشیدنی را قبل از سرد شدن، میل کنید. توصیه می شود تا در تهیه این معجون از آب داغ استفاده نشود.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد خواص سیر برای لاغری به دست آوردید. اگر شما هم در فکر کاهش وزن هستید و می خواهید از سیر استفاده کنید، می توانید از سیر به صورت پودر شده نیز استفاده کنید. برای فروش پودر سیر می توانید به فروشگاه اینترنتی دوشنگان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.