بلاگ

خوردن یک حبه سیر روزانه با بدن چه می کند؟

خوردن یک حبه سیر روزانه با بدن چه می کند؟

خوردن یک حبه سیر روزانه با بدن چه می کند؟ ، سیر از اعضای نزدیک پیاز و بومی آسیای میانه است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد و در علم پزشکی ثابت شده است. یک گل سیر حاوی چندین حبه می باشد و هر حبه با یک پوست نرم و شفاف پوشانده شده است. مصرف سیر با معده خالی خواص درمانی فوق ‌العاده ای برای بدن انسان دارد. سیر از جایگاه ویژه‌ ای در غذای هندی‌ ها برخوردار می باشد. همچنین به عنوان یکی از قوی ‌ترین مواد غذایی برای درمان انواع بیماری ‌ها شناخته شده است. سیر به بهبود گردش خون، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی، فشار خون، بیماری ‌های قلبی کمک و سموم را از بدن دفع می ‌کند. حتی می ‌توانید صبح با شکم خالی سیر را بخورید تا از فواید آن بهره ‌مند شوید. با ما همراه باشید تا با معجزه ی مصرف یک حبه سیر در روز آشنا شوید.

ارزش غذایی سیر

سیر حاوی کالری، چربی های اشباع و سدیم اندکی می باشد. این ماده دارای چندین ماده معدنی مفید مانند فسفر، پتاسیم، منیزیم، زینک، کلسیم و آهن است. همچنین شامل مواد معدنی کمیاب مانند ید، گوگرد و کلر می شود. سیر منبع غنی انواع ویتامین ها می باشد. همچنین یکی از منابع نادر رژیم غذایی ترکیبات آلی است.

خوردن یک حبه سیر روزانه با بدن چه می کند؟

خوردن یک حبه سیر روزانه با بدن چه می کند؟

خوردن یک حبه سیر روزانه با بدن چه می کند؟

• هضم چربی

خوردن سیر خام با معده خالی برای هضم چربی بسیار مفید است. زیرا یک رقیق ‌کننده طبیعی خون می باشد که به تثبیت فشار خون و سطح کلسترول کمک می‌ کند.
علاوه بر این مطالعات نشان داده اند که ترکیبات گوگرد موجود در سیر به از بین بردن سلول ‌های سرطانی کمک می ‌کنند. آنتی بیوتیک موجود در سیر، بیماری ‌های مختلف ریه را التیام می ‌بخشد و شکم را برای جذب بهتر مواد غذایی تقویت می ‌کند.

• آنتی ‌بیوتیک قوی

سیر خام یکی از موثرترین و قدرتمند ترین آنتی ‌بیوتیک ‌های طبیعی است. اگر با معده خالی مصرف شود، قدرت آن به طور قابل توجهی افزایش می ‌یابد. خوردن یک حبه سیر خام در روز به جلوگیری از عمل باکتری در شکم کمک می ‌کند. زیرا سیر حاوی آنتی ‌بیوتیک و گوگرد فراوان از جمله آلیسین و آجوئن می باشد که محتوای آنتی ‌بیوتیکی آن به درمان سرما خوردگی و سرفه کمک می ‌کند.

• هضم و کاهش وزن

خوردن سیر صبح ها با شکم خالی باعث تحریک اشتها و هضم می‌ شود. عملکرد موثر دستگاه گوارش در میان چیزهای دیگر نیز به کاهش وزن کمک می ‌کند. همچنین خوردن سیر خام نیز برای درمان اسهال موثر می باشد.

هضم و کاهش وزن

هضم و کاهش وزن

• فشارخون بالا

ترکیبات حاوی گوگرد آلیسین، دی آلیل دی سولفیدی، دی آلیل، سولفوری، می‌ توانند به تنظیم سطوح فشار خون کمک کنند.

• سم‌ زدایی

ترکیبات سولفوری موجود در سیر به از بین بردن مواد سمی از بدن کمک می ‌کند. بنابراین، اگر شب گذشته شام سنگین خورده‌ اید، خوردن سیر ایده خوبی برای شروع روز بعد با دفع سموم است.

چگونه از سیر استفاده کنیم؟

ممکن است این گیاه به صورت خام مصرف شود، اما طعم آن به حدی تند است که اکثر افراد معمولا پخته شده آن به همراه غذا را ترجیح می دهند.
۱- سیر را می توانید خرد و تکه کنید یا حتی عصاره آن را مصرف نمایید. آنزیم آلییناز موجود در آن برای سلامتی بسیار مفید است.
۲- از سرخ کردن سیر بپرهیزید. زیرا حرارت می تواند بر روی این گیاه تاثیر گذاشته و خواص آن را مقداری تغییردهد. بهترین روش مصرف سیر، به صورت خام است.
۳- مطمئن شوید که سیر تازه می باشد. به این دلیل که ترکیبات آلیسین موجود در سیر اگر مانده باشد به طور چشمگیری کاهش می ‌یابد.
۴- پوست سیر را جدا کنید. مقدار مورد نیاز خود را مصرف کرده و بقیه را در یخچال نگه دارید.
۵- سیر هنگامی که در روغن زیتون تفت داده می شود، رایحه ای معطر و خوشبو می دهد. این می تواند ماده ای غذایی پایه برای سوپ ها و خورشت ها باشد. سیر یکی از اصلی ترین مواد موجود در سس ماکارونی است.
۶- این گیاه همچنین به عنوان یک ماده اساسی در خمیر دندان و دهانشویه استفاده می شود. زیرا به جلوگیری از پوسیدگی دندان و رشد باکتری های دهان کمک می کند.

چگونه سیر بخوریم تا دهان بو نگیرد؟

مصرف بیش از حد سیر ممکن است دستگاه گوارش را تحریک کند. همچنین، سیر می تواند باعث بوی بد دهان شود. اگر یک حبه کوچک سیر را با وسیله ای مانند چوب خلال دندان، از چند جا سوراخ کنیم و آن را با یک لیوان آب قورت دهیم، دهان مان بوی بد نخواهد داد. فقط حواس تان باشد که با آب فراوان بخورید تا در گلویتان گیر نکند. ضمنا اگر بیماری خاصی دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه سیر بخوریم تا دهان بو نگیرد؟

چگونه سیر بخوریم تا دهان بو نگیرد؟

سخن آخر

سیر خام دارای مواد مغذی بسیار بهتری نسبت به پخته ‌شده آن است. به همین دلیل سیر خام اغلب یکی از معمول ‌ترین مواد غذایی برای استفاده در سالاد و سبزیجات می باشد. همانطور که گفته شد، ممکن است این گیاه به صورت خام مصرف شود، اما طعم آن به حدی تند است که اکثر افراد معمولا پخته شده آن به همراه غذا را ترجیح می دهند. از سیر می توانید به صورت پودر شده نیز استفاده نمایید. برای فروش پودر سیر می توانید به فروشگاه اینترنتی دوشنگان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.