بلاگ

خواص شگفت انگیز توت سفید

خواص شگفت انگیز توت سفید

خواص شگفت انگیز توت سفید ، توت سفید میوه ی شیرین درخت توت می باشد که حدود ۱۰ تا ۲۰ متر ارتفاع دارد، میوه درخت توت به صورت توت تازه و خشک استفاده می شود. توت سفید فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله به طور کامل به خواص شگفت انگیز توت سفید می پردازیم. با ما همراه باشید.

ارزش غذایی توت سفید

توت سفید منبعی عالی برای پروتئین می باشد. زیرا مصرف یک وعده‌ توت سفید، به اندازه‌ ی یک ‌سوم فنجان، می ‌تواند ۴ گرم پروتئین و حدود ۲۰ درصد فیبر برای بدن‌ را تامین کند. میزان بالای فیبر موجود در این نوع توت تا حد زیادی برای کاهش قند خون، کلسترول و تنظیم دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. توت سفید منبعی عالی برای ویتامین C، A، E و مجموعه ‌ی ویتامین B (ویتامین B6، ریبوفلاوین و نیاسین) به شمار می ‌رود. علاوه بر اینها، توت سفید سرشار از مواد معدنی زیادی مانند آهن، پتاسیم، منگنز و منیزیم می باشد.

ارزش غذایی توت سفید

ارزش غذایی توت سفید

طبع توت سفید

همانطور که گفته شد، توت سفید حاوی مقادیر بالایی آب، کربوهیدرات، پروتئین، اسید های چرب لینولئیک و استریک اسید، فیبر، ویتامین C، آهن، پتاسیم و منیزیم است. طبع آن گرم و مرطوب می باشد.

خواص شگفت انگیز توت سفید

• خاصیت ضد التهاب

توت سفید ترکیبات فعال، خاصیت ضدالتهابی و اسیدهای زیادی دارد. به همین دلیل این میوه شیرین برای بیماران مبتلا به آرتروز، التهاب مزمن، نقرس، میگرن و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مفید و ایده آل می باشد.

• کمک به کاهش وزن و اشتها

برای نوشیدن چای توت سفید، می توانید به روش های گوناگونی آن را تهیه کنید و از حداکثر مزایای توت بهره ببرید. برخی از متخصصان تغذیه توصیه می کنند، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی چای بنوشید تا میل به مصرف زیاد کربوهیدرات ها را کاهش دهید. همچنین می توانید چای توت را جایگزین نوشیدنی ها گازدار کنید تا به این طریق به کاهش وزن خود کمک نمایید. اگر مشکل پرخوری دارید، توت سفید به شما در مقابله با این مسئله کمک می کند. این میوه سرشار از فیبر است که بطور طبیعی باعث کاهش اشتها می شود.

کمک به کاهش وزن و اشتها

کمک به کاهش وزن و اشتها

• کمک به فهم و یادگیری

عصاره برگ توت سفید به طور گسترده بر حافظه و عملکرد مغز تاثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این عصاره می تواند فعالیت عصبی را تحریک و به درمان آلزایمر کمک کند.

• رفع خستگی

اگر از خستگی مزمن رنج می برید یا به انرژی بیشتری در طول روز نیاز دارید، مصرف یک فنجان چای توت سفید می تواند سطح انرژی جسمی و روانی شما را بهبود بخشد.

• کاهش خطر سرطان

طبق مطالعات انجام شده، آنتی اکسیدان های موجود در برگ و میوه توت سفید باعث مرگ سلول های سرطانی می شوند. همچنین از رشد و تکثیر این سلول ها جلوگیری می کنند.

• بهبود سلامت قلب

مصرف توت سفید می تواند به افزایش سطح HDL (نوعی چربی های مفید) و کاهش کلسترول کمک کند. بنابراین خطر آترواسکلروز، حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

• درمان کم خونی و تصفیه خون

یکی از بهترین خواص توت سفید درمان کم خونی و تصفیه خون می باشد. مصرف توت در واقع خون را تمیز کرده و باعث افزایش تولید خون می شود. توت سفید حاوی مقدار زیادی آهن است. بنابراین مصرف این میوه برای درمان کم خونی که از بیماری های شایع در بین مردم می باشد، مفید است. توت سفید برای درمان بی خوابی ناشی از کم خونی، نیز موثر می باشد.

• دیابت

توت سفید به دلیل تاثیرات در دیابت مشهور است. ماده موثر در توت سفید، پردازش قند را در بدن قطع یا کند می کند تا با کنترل میزان قند خون، دیابت را تا حد زیادی بهبود بخشد.

• جلوگیری از افسردگی

همانطور که گفته شد، توت سفید سر شار از انواع ویتامین های گروه B می باشد که در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، اضطراب و هیجان موثر است. دم کرده پوست درخت توت سفید خاصیت ضد افسردگی دارد. اما قبل از استفاده منظم از این چای گیاهی، ابتدا با پزشک مشورت کنید، به خصوص اگر از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید. برای متعادل کردن سیستم عصبی و پاسخ بدن به استرس، رفع تورم مزمن و نوسانات خلقی می توانید این چای را مصرف نمایید.

• تنظیم فشار خون

مصرف توت سفید به دلیل پتاسیم و منیزیم موجود در آن و آنتی اکسیدان رزوراترول، باعث کاهش فشار خون بالا می شود. آنتی اکسیدان رزوراترول مانند وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش تولید اکسید نیتریک رگ های خونی را شل نموده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

• پاکسازی کبد

مصرف توت سفید باعث پاکسازی کبد و دفع سموم آن خواهد شد.

• کاهش نفخ معده

توت سفید دارای مقادیر بالایی فیبر می باشد. به همین دلیل به بهبود هضم غذا، کاهش نفخ معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

• درمان اختلال جنسی

مصرف این میوه شیرین برای تنظیم کارکرد کبد و کلیه بسیار موثر است. به همین دلیل می تواند به صورت قابل توجهی کیفیت زندگی جنسی مردان را بهبود بخشد. علاوه براین مصرف توت سفید به درمان اختلال نعوظ، زود انزالی، ضعف اسپرم و سایر اختلالات جنسی کمک می کند.

• درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

توت سرشار از ویتامین C است که باعث درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. در دوران سرماخوردگی خود از توت سفید استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

• کمک به توانایی شناختی

عصاره برگ این گیاه به طور گسترده ‌ای مورد بررسی قرار گرفته است تا اثر آن بر حافظه و عملکرد مغز مشخص شود. تحقیقات نشان داده اند که استفاده از عصاره توت سفید می‌ تواند فعالیت عصبی را تحریک کند. همین امر به درمان بیماری آلزایمر کمک می کند.

• تقویت کلیه ها

تقویت کلیه ها

تقویت کلیه ها

• درمان یبوست

مصرف توت سفید با معده خالی، به همراه یک لیوان آب یبوست را درمان می کند.

خواص توت سفید برای پوست

توت سفید برای پوست مفید می باشد. مصرف این ماده شیرین به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. همچنین توت سفید به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن، برای پاک سازی پوست صورت و درمان لکه های تیره پوست مفید می باشد. روغن برگ درخت توت سفید به درمان پوست خشک و حساس کمک می کند.

خواص توت سفید برای پوست

خواص توت سفید برای پوست

خواص توت سفید برای مو

توت سفید دارای مقدار زیادی روی و آهن می باشد. به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. ماساژ آب توت سفید روی پوست سر و مو ها باعث افزایش جریان خون و رشد مو می گردد.

خواص توت سفید برای مو

خواص توت سفید برای مو

بهترین زمان مصرف توت سفید

بهترین زمان مصرف توت قبل از غذا و با معده خالی می باشد. می توانید عصر در فاصله غذای ظهر و شام هم توت سفید را میل کنید. اما فراموش نکنید که هرگز بعد از غذاهای سنگین، توت نخورید.

سخن آخر

توت سفید دارای خواص بی نظیری برای بدن می باشد و از خواص آن می توان به درمان برخی بیماری ها و زیبایی اشاره کرد. در این مقاله با خواص شگفت انگیز توت سفید آشنا شدیم. البته زمان مصرف توت نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.