بلاگ

تفاوت پودر سیر با سیر تازه

تفاوت پودر سیر با سیر تازه چیست؟

تفاوت پودر سیر با سیر تازه ، سیر یکی از ادویه های پرخاصیت و پر مصرف در آشپزخانه می باشد. سیر با روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. پودر سیر یکی از روش های مصرف این ماده غذایی پر ارزش است. در این مقاله می خواهیم شما را با تفاوت پودر سیر با سیر تازه بیشتر آشنا کنیم.

پودر سیر چیست؟

ما ایرانیان معمولاً به چهار روش مختلف از سیر در غذاهای مختلف استفاده می کنیم. این روش ها شامل سیر تازه، سیر داغ، سیر خشک و پودر سیر خشک هستند. بسته به نظر و سلیقه های مختلف می توان از هر کدام از این سیر ها در غذاهای مختلف استفاده کرد. ولی برای تهیه غذاهایی مثل میرزا قاسمی معمولاً از سیر تازه استفاده می شود. برای پخت بسیاری از خوراک ها و یا خورشت ‌ها پودر سیر به میزان دلخواه به کار می رود. پودر سیر علاوه بر اینکه طعم غذا را بهتر می ‌کند، به غذا طعم دلپذیری می ‌دهد. به طوری که بوی آن باعث آزار اطرافیان نمی ‌شود.شما به راحتی می توانید پودر سیر درست کنید. در وعده ‌های مختلف امکان استفاده از پودر سیر وجود دارد. معمولاً پودر سیر به عنوان سس غذا و یا ادویه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

پودر سیر چیست؟

پودر سیر چیست؟

تفاوت پودر سیر با سیر تازه چیست؟

برای تهیه پودر سیر از سیر خشک شده استفاده می ‌شود. در مقایسه با سیر تازه، پودر سیر خواص بسیار زیادی دارد. زیرا پس از خشک شدن سیر عمر مفید آن به میزان زیادی افزایش پیدا می ‌کند. در نتیجه شما می توانید پودر سیر را برای ماه ‌ها و یا سال ‌های آینده بدون اینکه مواد مغذی آن کم شود، استفاده کنید. سیر تازه از طعم و بوی بسیار زیادی برخوردار است.

تفاوت پودر سیر با سیر تازه چیست؟ولی پس از سرخ شدن ممکن است این بو و طعم آن تا میزان زیادی کاهش پیدا کند. با این وجود بسیاری از افراد به دلیل اینکه سیر، بوی فرار و زیادی دارد، از مصرف آن در غذاها پرهیز می کنند. ولی این ماده غذایی بسیار مفید و پرخاصیت است.

خواص پودر سیر

در پودر سیر میزان زیادی آلیین و الیناز وجود دارد. در پودر سیر اجزای مفید سیر و برخی از اجزای مفیدی که در قرص های سیر پیدا می ‌شود. پودر سیر با توجه به فرآیندهای تولید آن دارای کیفیت های مختلفی است. در پودر سیر طیف گسترده ای از مواد مغذی وجود دارند. ویتامین c ، آهن، پروتئین، کلسیم، قند و سدیم از جمله مواد مغذی آن به شمار می آیند. همچنین پودر سیر حاوی ترکیبات ارگانیک آلیسین و یا آنتی اکسیدان ها است که این ترکیبات برای بدن فواید بسیار زیادی دارند. با استفاده از پودر سیر می توان غذاها را بهتر درست کرد. این پودر از خواص ضد سرطانی برخوردار است و موجب افزایش ایمنی بدن خواهد شد. از دیگر فواید پودر سیر می‌توان به کاهش کلسترول در بدن اشاره کرد. این پودر برای جلوگیری از سرطان های خاص به کار می ‌رود و به هضم غذا کمک زیادی می‌ کند.

موارد مصرف پودر سیر

ما ایرانیان معمولاً به چهار روش مختلف از سیر در غذاهای مختلف استفاده می کنیم. این روش ها شامل سیر تازه، سیر داغ، سیر خشک و پودر سیر خشک هستند. بسته به نظر و سلیقه های مختلف می توان از هر کدام از این سیر ها در غذاهای مختلف استفاده کرد. ولی برای تهیه غذاهایی مثل میرزا قاسمی معمولاً از سیر تازه استفاده می شود. برای پخت بسیاری از خوراک ها و یا خورشت ‌ها پودر سیر به میزان دلخواه به کار می رود. پودر سیر علاوه بر اینکه طعم غذا را بهتر می ‌کند، به غذا طعم دلپذیری می ‌دهد. به طوری که بوی آن باعث آزار اطرافیان نمی ‌شود. شما به راحتی می توانید پودر سیر درست کنید. در وعده ‌های مختلف امکان استفاده از پودر سیر وجود دارد. معمولاً پودر سیر به عنوان سس غذا و یا ادویه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

سخن پایانی

برای بهره ‌مندی از خواص سیر می‌ توان از پودر سیر در غذاهای مختلف و سوپ ها استفاده کرد. شما می توانید در منزل نیز پودر سیر را به صورت خانگی تهیه کنید. پودر سیر از سیر خشک شده درست می شود و فواید زیادی نسبت به سیر تازه دارد. چون هنگامی که سیر را خشک می کنید، عمر مفید آن به میزان زیادی افزایش پیدا می ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.