بلاگ

دمنوش پودر سیر

دمنوش پودر سیر

دمنوش پودر سیر ، از جمله چای های مقوی گیاهی می‌ توان به دمنوش پودر سیر اشاره کرد که دارای فواید بسیار زیاد است. از دمنوش پودر سیر می توانید برای درمان بیماری ‌هایی مانند سرماخوردگی استفاده کنید. همچنین این نوع دمنوش برای کاهش وزن و لاغری نیز بسیار موثر خواهد بود. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با خواص و طرز تهیه دمنوش پودر سیر بیشتر آشنا کنیم.

دمنوش پودر سیر

سیر یک نوع گیاه چند سال می باشد که از خواص بسیار زیادی برخوردار است. این ماده گیاهی در پخت و پز و درمان های بهداشتی به کار برده می شود. در سراسر جهان سیر به عنوان یک ماده با ارزش در شکل های مختلفی مصرف می گردد.
این محصول در شکل هایی مانند پودر سیر، مکمل سیر، روغن سیر، سیر خشک شده، سیر تازه و یا دمنوش پودر سیر مورد استفاده قرار می گیرد. دمنوش سیر با انواع مختلف مواد مثل زنجبیل، عسل و لیمو قابل ترکیب است.

دمنوش پودر سیر

از جمله متداول ‌ترین آنها می ‌توان به دمنوش سیر که با مخلوط لیمو و عسل درست می‌ شود اشاره کرد. یکی از بهترین داروهایی که شما می‌توانید در روزهای سرد زمستانی از آن استفاده کنید، دمنوش پودر سیر است. با مصرف این دمنوش شما می توانید ویروس ها را از خود دور کنید. در صورتی که احساس بیماری دارید هر روز مقدار کمی از این دمنوش می توانید مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش پودر سیر

امروزه در بازار دمنوش های سیر به شکل بسته بندی های مختلفی به فروش می رسند. اما شما در منزل هم می توانید با مواد ساده، چای سیر را درست کنید.
برای درست کردن این دمنوش به چند حبه سیر، یا مقداری پودر سیر، نصف فنجان عسل و نصف فنجان آبلیمو نیاز دارید. ابتدا چند فنجان آب را در یک قابلمه ریخته و پودر سیر یا سیرهای نصف شده را به آن اضافه نمایید. پس از اینکه آب به جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید و به آن عسل و آبلیمو را اضافه کنید. بعد از خارج کردن سیر از دمنوش می توانید آن را تا گرم است میل کنید. برای اینکه طعم این دمنوش بهتر شود، شما می توانید به آن تغییرات دهید.
اضافه کردن زنجبیل به این دمنوش باعث بیشتر شدن فواید و بهتر شدن طعم آن خواهد شد. زنجبیل روی کاهش بوی شدید سیر تاثیر زیادی دارد. همچنین برای بهتر شدن طعم این دمنوش می توانید به آن نعنا نیز اضافه کنید.

طرز تهیه دمنوش پودر سیر

فواید دمنوش پودر سیر

دمنوش سیر دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی است در ادامه به معرفی برخی از فواید این دمنوش می پردازیم:

۱- افزایش سطح ایمنی بدن

سیر به دلیل داشتن ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچ ماده ای سرشار از آلیسین است که می ‌تواند به خوبی از پاتوژن های عفونی محافظت کند. بنابراین دمنوش پودر سیر روی تقویت کردن سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر زیادی می گذارد.

۲- تنظیم فشار خون بدن

بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده است که سیر به دلیل داشتن ترکیبات فعال می تواند برای کاهش فشار خون موثر باشد. عصاره سیر موجب کاهش سطح کلسترول سرم می شود. پس دمنوش پودر سیر به دلیل داشتن این خواص باعث کاهش حمله قلبی، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و کاهش خطر تصلب شرایین خواهد شد.

۳- بهبود عملکرد سیستم تنفسی

در صورتی که شما نیز دچار مشکلاتی مانند گرفتگی سینوس ها، سرما خوردگی، سرفه و گلودرد شده اید، مصرف دمنوش سیر به شما کمک زیادی خواهد کرد. این دمنوش می تواند باعث برطرف شدن گرفتگی ها شده و در کاهش التهاب دستگاه تنفسی بدن موثر است.
چای سیر خیلی سریع می ‌تواند عفونت‌ های اساسی در بدن را از بین ببرد. بنابراین شما می توانید برای بهبود دستگاه تنفسی بدن دمنوش پودر سیر را مصرف کنید.

۴- تسکین دندان درد

اگر دندان درد دارید، مصرف دمنوش پودر سیر خیلی سریع به تسکین دندان درد شما کمک خواهد کرد. برای این کار شما باید در زمان آماده کردن دمنوش سیر، ۳ تا ۴ جوانه گل میخک را به همراه سیر و زنجبیل به آب دمنوش اضافه کنید. به دلیل خواص ضد دردی که میخک و سیر دارند، این دو ماده برای تسکین درد دندان بسیار موثر هستند.

تسکین دندان درد۵- جلوگیری از انواع سرطان

یکی از خواص مهم سیر افزایش سیستم ایمنی بدن است. وجود آنتی اکسیدان ها در این ماده جلوی مبتلا شدن به بیماری هایی مانند سرطان را می گیرد. مصرف سیر توسط بسیاری از متخصصان و پزشکان برای جلوگیری و درمان سرطان هایی مثل پروستات، سرطان پستان، سرطان لوزالمعده و … توصیه شده است.

۶- کنترل دیابت

دمنوش پودر سیر نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت دارد. چون سیر می تواند به میزان زیادی موجب کاهش کلسترول بدن شود. همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان در سیر، این ماده باعث کمک کردن به ساختن انسولین در بدن می شود. دیابت در اثر کاهش میزان انسولین خون به وجود می آید. بنابراین با استفاده منظم از این دمنوش می توانید به میزان زیادی دیابت را کنترل کنید.

۷- کاهش وزن

این دمنوش سبب تحریک سوخت و ساز در بدن می شود. این دمنوش در سوزاندن چربی های غیر فعال شده بسیار موثر بوده و سبب کاهش وزن و لاغری خواهد شد. چای سیر به میزان زیادی می تواند اشتهای کاذب را سرکوب کند.

کاهش وزن۸- افزایش انرژی بدن

برای افزایش انرژی بدن شما می توانید هر روز صبح یک فنجان دمنوش پودر سیر بنوشید. این دمنوش تاثیر زیادی در افزایش انرژی کلی بدن دارد و شما با مصرف آن می ‌توانید روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید.

عوارض جانبی دمنوش پودر سیر

در صورتی که سیر به مقدار معمولی استفاده شود، برای بیشتر افراد بی خطر خواهد بود. از جمله متداول ترین عوارض جانبی آن می‌ توان به بوی بد دهان و بدن، ناراحتی معده و سوزش معده اشاره کرد. برخی افراد ممکن است به سیر حساسیت داشته باشند.
بنابراین با مصرف دمنوش پودر سیر دچار علائم شدیدی مثل آلرژی خواهند شد. در صورت مشاهده علائمی مانند کهیر، تنگی نفس و یا تورم در صورت و گلو هر چه سریعتر باید به پزشک مراجعه کنید.

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است مصرف این دمنوش داشته باشد، افزایش خطر خونریزی است. بنابراین افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین یا اسپرین استفاده می کنند و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، پیش از مصرف این دمنوش باید با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهند. مصرف این دمنوش ممکن است با داروهایی که برای درمان عفونت استفاده می شوند، تداخل داشته باشد و اثر این داروها را کاهش دهد.

سخن پایانی

چای که با ترکیبی از موادی مانند عسل، لیمو و زنجبیل درست می شود، دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی می باشد. با خریداری دمنوش پودر سیر یا تهیه چای آن در منزل می توانید از خواص سرشار آن بهره مند شوید. برای تهیه این نوع دمنوش می توانید از پودر سیر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.