بلاگ

خواص زرشک برای پوست و زیبایی

خواص زرشک برای پوست و زیبایی

خواص زرشک برای پوست ، اگر به دنبال راه حلی برای از بین بردن لک ها، رفع منافذ پوست و کمک به پوست چرب خود هستید، انتخاب زرشک گزینه ی خوبی می باشد. زرشک هزاران سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین حاوی تعدادی از اجزای طبیعی می باشد که برای افراد با پوست چرب بسیار کارآمد است. زرشک برای پوست و زیبایی خواص بسیاری دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص زرشک برای پوست و زیبایی

پوست یکی از بزرگترین اندام ها در بدن به شمار می آید. وقتی سالم است سلول های آن برای حفاظت از بدن سخت تلاش می کنند. دمای بدن را تنظیم کرده و تعادل مایعات را حفظ می ‌کند. همچنین از دست دادن رطوبت را کنترل می نماید. در واقع پوست بعنوان یک مانع عمل می کند. احساسات را تشخیص می دهد تا فرد را از خطر آگاه نماید. پوست از بدن در مقابل اشعه ‌های ماورای بنفش خورشید محافظت می کند. ژنتیک، پیری، هورمون ها و شرایطی مانند دیابت از عواملی هستند که روی پوست تاثیر می گذارند. وقتی پوست به خطر می ‌افتد، توانایی آن برای کار به عنوان یک مانع موثر به مشکل می خورد. در ادامه با خواص زرشک برای پوست و زیبایی آشنا می شویم.

خواص زرشک برای پوست و زیبایی

خواص زرشک برای پوست و زیبایی

• توانایی بهبود زخم ها

زرشک توانایی بهبود زخم ها را دارد و باعث افزایش روند ترمیم آن ها می شود. خوردن زرشک، بهبود پوست را بدنبال دارد. زیرا غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد. برای بهره مندی از خواص زرشک برای بهبود زخم ها، از ماسک های خانگی زرشک و یا از لوسیون هایی که حاوی عصاره زرشک هستند استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید لوسیون های نامناسب می توانند پوست شما را با مشکلات جدی رو به رو کنند. شما باید لوسیون خود را در حالی که آگاه هستید از چه نوع موادی تهیه شده انتخاب نمایید. همچنین باید نسبت به برند های موجود در لوازم آرایش بهداشتی آشنایی کامل را کسب کنید و از برخی برندها که از مواد شیمیایی مانند پارابن، فتالات، پروپیلن گلیکول و سدیم لوریل سولفات استفاده می کنند، بپرهیزید. این مواد شیمیایی مضر معمولا از طریق پوست وارد جریان خون شما می شوند و مشکلات جدی ایجاد می کنند که در نهایت باعث بروز سرطان می شوند.

• درمان آکنه و جوش

زرشک دارای خواص ضد باکتریایی می باشد که باعث سم زدایی پوست صورت می شود. این ماده ی ترش و خوش طعم باعث کنترل چربی پوست شده که برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

• سلامت پوست

یک بیماری شایع که بسیاری از افراد را درگیر می کند، آکنه ولگاریس می باشد. در واقع جوش ها و آکنه ها ناشی از پربی بالای پوست هستند. همانطور که گفته شد، زرشک توانایی کاهش چربی های پوستی را دارد. این خوراکی خوشمزه سرشار از ویتامین C می باشد. در کل زرشک باعث سلامت پوست می شود.
خوراکی ها و پوست پیوند عمیقی دارند. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

• پوستی درخشان

زرشک سرشار از ویتامین ها و عناصری است که به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می کند. ساقه ها و ریشه های قرمز آن باعث درخشش پوست شما شده و جلوه برنزه تری به آن می دهد.

•درمان دو رنگی پوست

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی و یا به دلیل آفتاب سوختگی، پوستی دو رنگ دارند. این در اعتماد به نفس آنها تاثیرگزار بوده و آنها را می رنجاند. ویتامین C موجود در زرشک از افراد در برابر واکنش های فتوشیمیایی محافظت می کند. علاوه بر آن به یک دست شدن رنگدانه های پوست، شفاف سازی و کمرنگ تر شدن لکه های پوستی کمک می نماید.

ماسک زرشک برای صورت

پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.
برای تهیه ماسک زرشک، ابتدا ۱ قاشق غذاخوری زرشک را داخل ۱ فنجان آب ریخته و به مدت ۸ تا ۹ ساعت بگذارید تا کاملا خیس بخورد. البته این کار را می توانید از شب قبل هم انجام دهید. سپس زرشک ها را در داخل همان فنجان آب با پشت قاشق کاملا له کرده و از صافی رد کنید. آب آن را میل کرده و زرشک ها را بر روی پوست خود بمالید. زمان دهید و صبر کنید تا آب آنها کاملا جذب پوست شود. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این کار را یک روز در میان و به مدت ۱ الی ۲ ماه انجام دهید تا به نتیجه مطلوب و پوستی صاف و شفاف برسید.

خواص زرشک در رشد موها

یک مشکل شایع که بسیاری از افراد دچار آن هستند، ریزش مو می باشد. تلوژن افلوویوم و آلوپسی آندروژنتیک دو گونه از بیماری ریزش موی سر هستند. این بیماری ها با مصرف ویتامین ها از جمله ویتامین C قابل درمان می باشند. در صورت کمبود ویتامین C ممکن است روند رشد مو متوقف شده و حتی ریزش اتفاق بیفتد. همچنین کاهش شدید مصرف کربوهیدرات نیز باعث ریزش مو می شود. پوست سر انسان تقریبا دارای ۱۰۰ هزار فولیکول مو می باشد که ۹۰ درصد آنها در مرحله آناژن به سر می برند. برای به وجود آمدن و تولید موهای سالم ویتامین C، آهن و ویتامین های دیگر نیاز می باشد. مصرف ۱۰۰ گرم زرشک با ۲۴ میلی گرم ویتامین C، ۶۳.۹ گرم کربوهیدارت و ۳.۶ گرم پروتئین به بهبود این بیماری کمک می کند.

خواص زرشک در رشد موها

خواص زرشک در رشد موها

سخن آخر

همانطور که گفته شد، پوست یکی از بزرگترین اندام ها در بدن می باشد که در صورت سالم بودن سلول های آن، برای محافظت از بدن سخت در تلاش هستند. طوری که به تنظیم دمای بدن و تعادل در مایعات کمک می کند. همچنین از دست دادن رطوبت را کنترل می ‌نماید. زرشک را می توانید به صورت فروش دمنوش زرشک و یا فروش لواشک زرشک استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.