بلاگ

خواص دمنوش میوه ای

خواص دمنوش میوه ای

خواص دمنوش میوه ای ، آیا شما جزو افرادی هستید که به مصرف دمنوش علاقه دارید؟ تا چه اندازه با فواید آن آشنا هستید؟ دمنوش ها انواع مختلفی دارند و برای تهیه آن ها به ذائقه و سلیقه همه افراد توجه می شود. یکی از انواع دمنوش ها، نوع میوه ای آن می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد دمنوش های میوه ای در اختیار شما قرار می دهیم.

دمنوش میوه ای چیست ؟

دمنوش میوه ای، دمنوشی از میوه های خشک می باشد که برای تهیه آن از میوه های خشک بصورت خالص استفاده می کنند. این نوع دم نوش با هیچ نوع چایی مصرف نمی شود. دمنوش میوه ای را می توان با طعم و خواص دلخواه از میوه های متفاوت تهیه کرد. این دمنوش را می توان سرد یا گرم، ترش یا شیرین، قرمز یا زرد و … میل کرد. دمنوش میوه ای جایگزین بسیار سالمی برای نوشابه می باشد. همچنین انوع ویتامین ها و مواد مفید برای بدن را دارد.

خواص دمنوش میوه ای

دمنوش میوه ای، با توجه به میوه ای که تهیه شده دارای خواص و فواید بسیاری می باشد. بصورت کلی از این خواص می توان به پاک کننده و مقوی کبد، انرژی زا، برطرف کننده خستگی، کاهش دهنده وزن، فشار و غلظت خون، کلسترول و … اشاره کرد. در ادامه با خواص ببیشتر و انواع دمنوش میوه ای آشنا می شویم.

دمنوش سیب برای رفع خستگی

دمنوش سیب بسیار خوش عطر و خوشمزه می باشد. برای تهیه آن به سیب رنده شده، عسل، چوب دارچین و هل سبز خرد شده نیاز است. ابتدا سیب رنده شده، چوب دارچین و هل سبز خرد شده را داخل قوری چینی بریزید. سپس آب سرد را به آن اضافه کرده و صبر می کنیم تا به جوش آید. بعد از جوشیدن آن را روی حرارت ملایم و شعله غیر مستقیم قرار داده تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن و آماده شدن دمنوش، هنگام میل کردن ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دم نوش سیب برای رفع خستگی و افزایش نشاط بسیار مفید می باشد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش با دمنوش میوه ای به

به، میوه بسیار مفید و خوش عطری می باشد. توصیه می شود به بصورت خام مصرف نشود. پخته آن برای بدن مفیدتر می باشد. برای مصرف میوه به بعنوان دمنوش، ابتدا آن را بصورت ورقه های نازک برش دهید. ورقه های نازک را در آفتاب خشک کرده سپس در ماهیتابه کمی تفت دهید. ۵ تیکه میوه به خشک شده و تفت داده شده به همراه مقداری چوب دارچین خرد شده را داخل قوری چینی حاوی آب جوش بریزید. ۳۰ دقیقه زمان دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد. هنگام میل کردن آن ۲ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. مصرف دمنوش به خواص بسیار زیادی دارد. این دم نوش آرامش بخش است و برای تقویت قلب، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تنفس، کارکرد کبد و … می توان از آن استفاده کرد.

دمنوش خوشمزه و ترش آلبالو برای رفع تشنگی و سوء هاضمه

دمنوش آلبالو

میوه خوشمزه آلبالو را می توان بصورت ترشی، مربا و دمنوش استفاده کرد. آلبالو طبع سرد و خشک دارد. به همین دلیل مصرف دمنوش و شربت آلبالو برای رفع تشنگی توصیه می شود. ترکیبات مورد نیاز برای تهیه دمنوش آلبالو، ۵ تکه سیب، ۱۵ عدد آلبالو و ۲ سانتی متر چوب دارچین خرد شده می باشد. ابتدا مواد را در یک قوری چینی حاوی آبجوش اضافه کنید. ۱۰ دقیقه زمان دهید تا با حرارت ملایم و شعله غیر مستقیم دم بکشد. دمنوش شما آماده میل کردن می باشد. مصرف دمنوش آلبالو علاوه بر رفع تشنگی به جلوگیری از بروز نقرس و روماتیسم، کم کردن احتمال ابتلا به دیابت (بدلیل کم کالری بودن آلبالو)، رفع سوء هاضمه و … کمک می کند.

دمنوش مقوی و چربی سوز میوه های استوایی

دمنوش میوه های استوایی

دمنوش مخلوط میوه های استوایی از ۴ میوه آناناس، انبه، نارگیل و آووکادو تهیه می شود. هر یک از میوه های استوایی را می توان به تنهایی برای تهیه دم نوش به کار برد. اما از ترکیب آنها دمنوش فوق العاده ای به دست می آید. از دمنوش های پرطرفدار میوه ای، دمنوش میوه های استوایی می باشد که طبع نسبتا گرمی دارد. این دمنوش خاصیت چربی سوزی دارد و افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند، می توانند از آن استفاده کنند. ترکیبات موجود در این دمنوش به مقابله با سرطان سینه می پردازند. ضمن اینکه نقش مهمی در تامین ویتامین های مورد نیاز بدن، تنظیم مزاج و … دارند.

کلام آخر

دمنوش های میوه ای برای هر ذائقه و سلیقه ای تهیه می شوند. این دمنوش ها را همه افراد با هر سن و سالی می توانند مصرف کنند و از فواید و خواص آن بهره ببرند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف دم نوش ها جایز نمی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.