بلاگ

خواص پودر پیاز

خواص پودر پیاز

خواص پودر پیاز ، بسیاری از مردم برای بهتر شدن طعم و عطر غذا و گوشت از پودر پیاز استفاده می کنند. این ادویه در برخی از غذاها به عنوان جایگزینی برای پیاز به کار می رود. در تهیه سوسیس و کالباس هم از پودر پیاز استفاده می کنند. این کار باعث ماندگاری و طعم بهتر سوسیس و کالباس می شود.

ارزش غذایی پودر پیاز

پیاز به عنوان یکی از قدیمی ترین سبزی ها در جهان شناخته می شود. بسیاری معتقدند که خاستگاه این سبزی مفید در ایران و افغانستان می باشد. پیاز حاوی ویتامین ها (به خصوص ویتامین c)، قندها، مواد معدنی ( کلسیم، فسفر، پتاسیم و …) است. این مواد در پودری که از پیاز تهیه می شود هم وجود دارند.

خواص پودر پیاز

پودر پیاز خواص زیادی دارد و نقش مهمی در زیبایی، سلامت بدن، درمان ریزش مو و کمک به رویش مجدد آن ایفا می کند.
– خواص پودر پیاز برای پوست و زیبایی : ویتامین ها و برخی از آنتی اکسیدان های موجود در پیاز برای درمان جوش و روشن شدن پوست بسیار مفید هستند. برخی از افراد برای نرم کردن لب ها و لایه برداری پوست از این ماده استفاده می کنند. در ترکیب پیاز، ماده ای به نام کرومیوم وجود دارد که از آلودگی های باکتریایی جلوگیری می کند. این امر موجب کاهش آکنه پوست می شود.

– خواص پودر پیاز برای سلامت بدن : یکی از مهم ترین خواص پیاز، خاصیت ضد سرطانی آن است. پیاز دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد. برخی از این آنتی اکسیدان ها می توانند از سرطان های قلبی و عروقی جلوگیری کنند. یکی از ویژگی های مثبت پودر پیاز، کلسترول خوب آن است. با مصرف پودر پیاز می توانید رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرید. افرادی که دچار بیماری های معده هستند و افراد دیابتی می توانند از پودر پیاز استفاده کنند. پودر پیاز از ورم و زخم معده جلوگیری می کند و باعث تنظیم میزان قند در خون افراد می شود. علاوه بر این، پودر پیاز به جذب بیشتر ویتامین سی در بدن انسان کمک می کند و آسیب ناشی از امواج الکترومغناطیسی موبایل به دی ان ای را کاهش می دهد. ضمن اینکه، میزان ترشح ادرار را افزایش می دهد و موجب خرد شدن سنگ کلیه می شود.
به طور کلی مصرف پودر پیاز باعث جلوگیری از خون ریزی و التهاب، افزایش انرژی، بهبود سلامت جنسی، تنفس، خواب، سیستم ایمنی، سلامت چشم، سلامت دهان، استخوان، تسکین گوش درد، تقویت معده، درمان سرماخوردگی، درد آرتروز، درد روماتیسم و … می شود.

– خواص پودر پیاز برای مو : امروزه بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو روبه رو هستند. برای درمان ریزش مو و رشد دوباره آن می توانند از پودر پیاز استفاده کنند.

طریقه استفاده از پودر پیاز برای درمان ریزش مو : برای این کار آب پیاز را با عسل ترکیب کنید و روی سر بمالید. می توانید به جای پیاز از جوشانده پودر پیاز استفاده کنید.

کاربرد پودر پیاز

افراد زیادی برای خوش طعم کردن غذای خود از پودرپیاز استفاده می کنند. در زمان آماده کردن پیاز داغ برای آش، در خوراکی هایی مانند چیپس و پفک، برخی سس های مایونز، تهیه سوسیس و کالباس، انواع غذاهای ایرانی و خارجی، فست فودی، کنسروها و … به کار می رود.

نگهداری از پودر پیاز

پودرپیاز را درون ظرفی دربسته بریزید و در یک مکان خشک، خنک و کم نور نگهداری کنید. با این روش می توانید برای مدت ۶ ماه از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

پودر پیاز یک چاشنی مفید است که موجب طعم و عطر خوب غذا می شود. این ادویه مفید مزایای زیادی برای سلامت بدن دارد. بنابراین توصیه می شود تا برای بهره مندی از این خواص، پودرپیاز را در برنامه غذایی خود قرار دهید. ماندگاری بالای آن به شما کمک می کند تا بتوانید در فصول مختلف از آن استفاده کنید. اگر بیمار هستید در مورد مصرف این ادویه با پزشک خود مشورت نمایید. برای فروش پودر پیاز به فروشگاه دوشنگان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.