بلاگ

دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب ، آرامش اعصاب، نقش مهمی در سلامت افراد جامعه ایفا می کند. شاید شما هم در دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود با افرادی مواجه شده باشید که در مورد استرس و اضطراب خود صحبت می کنند. زندگی در دنیای امروز به گونه ای پیش می رود که افراد دائما تحت استرس و فشار قرار می گیرند.

فشارهای روحی به سلامت روان مردم آسیب وارد می کنند. به همین دلیل افراد به دنبال روش هایی برای آرامش اعصاب هستند. باید توجه داشت که مدیریت استرس و تنظیم هیجان های منفی هنگام روبرو شدن با مشکلات و مسائل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

روش های کنترل کننده برای آرامش اعصاب

آمارها نشان می دهند که بیش از ۷۰% افراد هر روز علائم استرس و اضطراب را تجربه می کنند. این تجربه ها گاهی برای فرد، بسیار ناراحت کننده می باشند. این احساسات ناخوشایند می توانند عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار دهند. بسیاری از مردم نمی توانند استرس خود را کنترل کنند. امروزه برای کنترل استرس و اضطراب از روش های مختلفی مانند ورزش، تغذیه، درمان های گیاهی و … استفاده می شود. یکی از این روش ها، استفاده از دمنوش های گیاهی می باشد.

دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب ، دمنوش های زیادی وجود دارند که به آرامش اعصاب کمک می کنند. در ادامه به برخی از این دم نوش ها اشاره می کنیم.

– دمنوش چای میوه گل نسترن

چای میوه گل نسترن، طبیعتی معتدل و خشک دارد. دمنوش آن سرشار از ویتامین ث می باشد. به همین دلیل برای پیشگیری و درمان سرما خوردگی مفید و موثر است. شما می توانید به راحتی این دم نوش را در منزل خود تهیه کنید. برای این کار به ۱۵ عدد از میوه گل نسترن نیاز دارید. این ۱۵ عدد میوه گل نسترن را به همراه دو لیوان آب میوه گل نسترن درون یک قوری بریزید. سپس به آنها، ۲ لیوان آب جوش و مقداری نبات اضافه کنید. مدتی صبر کنید تا دم بکشد و سپس میل نمایید.

 

– آرامش اعصاب با دمنوش خوش عطر هل

هل خواص زیادی دارد و از معروف ترین گیاهان در جهان می باشد. در طب چینی از هل برای مقابله با مشکلات معده و روده ها استفاده می کنند. همچنین هل برای تقویت هوش و افزایش قوای جنسی مفید می باشد. هل، در آرام کردن سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و گوارشی نقش مهمی دارد. این امر، دلیلی ساده برای آرامش اعصاب و روان می باشد.

– دمنوش بادرنجبویه

یکی از نسخه های طب سنتی برای هضم و آرامش اعصاب، بادرنجبویه و یا گیاه ملیسا می باشد. همچنین برای تنظیم عملکرد تیروئید مفید است. دمنوش بادرنجبویه به عنوان یک ضد اضطراب قوی مطرح می باشد. زیرا گیاه آن سرشار از آنتی اکسیدان است.

اگر تمایل دارید تا این دم نوش را در منزل تهیه کنید، در ابتدا یک قاشق غذاخوری از برگ آن را درون قوری بریزید. سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید (می توانید از آب ۸۰ درجه هم استفاده کنید.) در این مرحله، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. دم نوش شما آماده است. برای بهتر شدن طعم آن می توانید به آن عسل یا نبات اضافه کنید.

– دمنوش ریشه سنبل الطیب

اگر دچار استرس هستید و از بی خوابی رنج می برید، می توانید از این دمنوش استفاده کنید. این دمنوش به خواب آرام و راحت کمک می کند. دمنوش ریشه سنبل الطیب (علف گربه) باید در طول روز مصرف شود و کسانی که آن را مصرف می نوشند، نباید رانندگی کنند.

– دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی از معروف ترین دمنوش ها برای آرامش اعصاب می باشد. این دمنوش علاوه بر آرامش اعصاب، نقش مهمی در منظم کردن سیستم گوارش، رفع سوء هاضمه، سلامت بدن، رفع مشکلات گاز معده و … ایفا می کند. مصرف ۱الی ۲ فنجان دمنوش مریم گلی در طول روز باعث خوابی راحت و آرامش اعصاب می شود.

دمنوش مریم گلی را می توانید با استفاده از ۲ قاشق غذاخوری برگ مریم گلی و ۲ فنجان آب جوش تهیه نمایید. برای این کار ابتدا برگ ها را با آب سرد بشویید و درون یک قوری بریزید. در ادامه، آب جوش را اضافه نمایید. ۱۵ -۲۰ دقیقه اجازه دهید تا مریم گلی روی بخار آب دم بکشد. این دمنوش، مزه تلخی دارد. برای بهتر شدن مزه آن می توانید از نبات یا عسل استفاده کنید.

– دمنوش گرم به

دمنوش به ، یکی از عالی ترین دمنوش ها برای آرامش روحی و اعصاب می باشد. به سرشار از مواد مغذی و حاوی آنتی اکسیدان است. این دمنوش به راحتی تهیه می شود. برای تهیه آن ابتدا باید به را تمیز بشویید و به صورت درشت رنده کنید. سپس داخل یک سینی بزرگ بریزید و خشک کنید. هنگامی که رطوبت خود را از دست داد و خشک شد، آن را روی حرارت کم قرار دهید. مرتب هم بزنید تا رنگ به تغییر کند و مثل چای شود.

 

میوه های حرارت داده را پس از سرد شدن در شیشه های در دار بریزید. برای استفاده، هر بار یک قاشق از آن بردارید و مانند چای دم کنید. این دمنوش به رفع مشکلات گوارشی، درمان زخم معده، تنظیم فشار خون، کنترل حالت تهوع ناشی از بارداری و … نیز کمک می کند.

– دمنوش خوش طعم نعناع تند

نعناع تند گیاهی خوشبو و خوش طعم می باشد. این دمنوش هیچ کافئینی ندارد. به همین دلیل نوشیدن آن مناسب عصر می باشد. دمنوش نعناع تند در کاهش استرس و اضطراب موثر است. علاوه بر این موجب تقویت معده، رفع دل درد، ضد سرفه، کاهش وزن، رفع آلرژی، تنفس راحت و … می شود.

سخن آخر

مطالب گفته شده در این مقاله برای افزایش اطلاعات عمومی شما عزیزان می باشد. این دم نوش ها به تنهایی قادر به رفع مشکل شما نیستند. برای درمان و کاهش استرس و اضطراب ابتدا حتما به پزشک مراجعه کنید. ضمن اینکه در مورد استفاده از دمنوش های گیاهی با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.