بلاگ

خواص سیر و عسل

خواص سیر و عسل

خواص سیر و عسل ، ترکیب سیر و عسل ، معجونی شگفت انگیز را می سازد که برای سلامتی بسیار مفید است. هر دو این مواد، آنتی بیوتیک های قدرتمندی هستند که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کنند. در این بخش می خواهیم در مورد برخی از خواص سیر و عسل صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

خواص سیر و عسل

۱- خواص سیر و عسل برای لاغری

خواص سیر و عسل برای لاغری

خواص سیر و عسل برای لاغری

استفاده از ترکیب سیر و عسل باعث کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی می شود. نتیجه این فرایند کاهش وزن می باشد. سیر را می توان به صورت ناشتا، شربت، معجون و … استفاده کرد. در زمان تهیه معجون سیر و عسل، ۳-۲ حبه سیر را برداشته و پوست آنها را جدا می کنند. پس از له کردن سیرها، مقداری عسل به آن اضافه می کنند تا معجون موردنظر به دست آید. افراد زیادی از این معجون قبل از خواب میل می کنند. همواره باید دقت داشت که در مصرف آن زیاده روی نشود. از این معجون می توان برای ۱ ماه استفاده کرد.

۲- خواص سیر و عسل برای مردان

سیر نقش مهمی در سلامتی افراد ایفا می کند. این ترکیب به جذابیت بیشتر مردان، درمان مشکلات نعوظ، افزایش میل جنسی، سلامت پروستات و … کمک می کند.

۳- خواص سیر و عسل برای پوست

همان طور که می دانید پوست سالم و صاف نقش مهمی در زیبایی چهره افراد ایفا می کند. امروزه برای سلامت پوست از ماسک های مختلفی استفاده می شود. ترکیب سیر و عسل را می توان برای رفع جوش های صورت به کار برد. این ترکیب نقش مهمی در پاکسازی پوست دارد. خواص ضد باکتریایی ترکیب سیر و عسل باعث شده تا برای برطرف شدن مشکلات پوستی از آن استفاده شود. این ترکیب می تواند عوامل باکتریایی را که باعث آکنه و لک می شوند را از بین ببرد. با این کار به شادابی و شفافیت پوست کمک می کند. از دیگر خواص سیر و عسل برای پوست می توان به لایه برداری و آبرسانی این ترکیب اشاره کرد. ضمن اینکه این ترکیب باعث افزایش گردش خون و جوانسازی می شود و به شادابی و تمیزی پوست کمک می کند.

۴- خواص سیر و عسل برای ریه

خواص سیر و عسل برای ریه

خواص سیر و عسل برای ریه

این ترکیب به پاکسازی ریه کمک می کند. در تهیه معجون سیر و عسل برای ریه ابتدا حدود ۲۰۰ گرم عسل را در نیم لیتر آب می ریزند. سپس این مخلوط را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهند. در ادامه، نیم کیلو پیاز پوست کنده، ۱ ریشه زنجبیل تازه، ۱ قاشق چای خوری زردچوبه و ۳ حبه سیر را به مخلوط اضافه می کنند. پس از به جوش آمدن آب، ترکیب سیر و عسل را به خوبی هم می زنند تا ته نگیرد. وقتی که حجم آب آن به نصف رسید، شعله را خاموش می کنند. در مرحله بعد، معجون به دست آمده را صاف کرده و داخل بطری شیشه ای می ریزند. باید این معجون را داخل یخچال نگهداری نمود. روزی یک قاشق غذاخوری از این معجون را به صورت ناشتا میل می کنند. این روند برای ۲ هفته ادامه دارد. پس از اتمام این مدت، ۷ روز به خود استراحت و دوباره روند درمان را ادامه می دهند. توصیه می شود برای اینکه افراد به نتیجه ی مطلوب برسند، از مصرف سیگار و قلیان خودداری نمایند. ضمن اینکه در زمان آلودگی هوا از حضور در مناطق آلوده خودداری کنند.

۵- کاهش فشار خون

ترکیب سیر و عسل حاوی ویتامین و مواد معدنی مختلفی است. علاوه بر این، به جذب آهن در بدن کمک می کند. این ترکیب موجب افزایش جریان خون و کاهش کلسترول می شود. ترکیب سیر و عسل از غلظت خون جلوگیری می کند و از این طریق مانع از بروز بیماری های قلبی می گردد.

۶- کاهش التهاب

کاهش التهاب

کاهش التهاب

یکی از خواص سیر و عسل می باشد. با استفاده از این ترکیب دردهای مفصلی کاهش می یابند. افرادی که دچار درد مفاصل و کمر درد هستند، می توانند از این ترکیب استفاده نمایند. با این کار دیگر نیاز به مصرف زیاد داروهای شیمیایی نیست.

۷- رفع سرماخوردگی با مصرف سیر و عسل

اگر این معجون به صورت منظم استفاده شود، می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین ببرد. خواص آنتی بیوتیکی موجود در این ترکیب از سیستم تنفسی افراد محافظت می کند. ترکیب سیر وعسل با تقویت سیستم ایمنی به مقاومت بدن در مقابل کرونا کمک می کند.

۸- پیشگیری از سرطان

در ترکیب سیر و عسل، موادی وجود دارند که خاصیت ضد سرطانی دارند. این مواد مانع از جهش های سلولی، تکثیر و تمایز سلولی می شوند و از آسیب به سلول ها جلوگیری می کنند.

۹- محافظت از کبد

ترکیب سیر و عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی است. به همین علت می تواند از سلول های کبدی محافظت نماید. علاوه بر این، مانع از مسمومیت سلول های کبدی توسط داروها می شود. تحقیقات نشان می دهند که ترکیب سیر و عسل برای افرادی که دچار انسداد مجاری صفرا هستند، مفید می باشد.

۱۰- بهبود عملکرد ورزشکاران

یکی از خواص سیر و عسل، بهبود عملکرد ورزشی و رفع خستگی ناشی از ورزش می باشد. این ترکیب، به کنترل میزان قند خون و ضربان قلب کمک می کند.

نکات مهم در مورد معجون سیر و عسل

– ممکن است برخی از افراد با مصرف این معجون دچار واکنش های آلرژیک شوند.
– توجه داشته باشید که سیر با برخی از داروها مانند آسپرین، وارفارین، پلاویکس و ساکویناویر تداخل دارد. در صورتی که بیمار هستید (به ویژه بیماری های قلبی عروقی) برای استفاده از این ترکیب حتما با پزشک مشورت کنید.
– افراد دیابتی در مصرف این ترکیب باید احتیاط کنند.
– این ترکیب در دوران بارداری و شیر دهی با نظر پزشک مصرف شود.
– برای کودکان زیر ۷ سال باید سیر را در مقادیر متوسط استفاده نمایند.
– ۲ هفته قبل از عمل از مصرف سیر خودداری نمایید.

نکات مهم در مورد معجون سیر و عسل 

نکات مهم در مورد معجون سیر و عسل

سخن پایانی

مطالعات زیادی در مورد خواص سیر و عسل انجام شده است. نتایج این مطالعات تاثیر مثبت این ترکیب در سلامتی افراد را ثابت می کنند. همواره به خاطر داشته باشید که در مصرف این ترکیب زیاده روی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.