بلاگ

استفاده از سیر بهتر است یا پودر سیر ؟

سیر یا پودر سیر

استفاده از سیر بهتر است یا پودر سیر ؟ ، آیا شما هم برای بهتر کردن طعم و عطر غذا یا میان وعده از سیر یا پودر آن استفاده می کنید؟ سیر یک گیاه پیچیده همراه با خواص شگفت انگیر است. در ترکیب آن، گوگرد، مواد مغذی، ویتامین، فیبر، مواد معدنی و … وجود دارند. بوی تند و زننده سیر ناشی از آلیسین موجود در آن می باشد. این ماده مفید نقش ضد باکتریایی دارد. امروزه پودر سیر به عنوان جایگزین سیر در غذا به کار می رود.

خواص سیر و پودر سیر

با پودر کردن سیر، تغییری در خواص آن ایجاد نمی شود. بسیاری از افراد از سیر تازه در تهیه غذا استفاده می کنند. این امر موجب بهتر شدن عطر و طعم غذا می شود. علاوه بر این، در برخی از سس ها، میان وعده و … هم از سیر یا پودر آن استفاده می شود. خواص درمانی سیر و پودر آن شامل خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی باکتریایی، ضد سرطانی، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرفه و سرماخوردگی، سردرد، سرگیجه و. .. می شوند. مصرف سیر به چند طریق از بروز سرطان های سینه در زنان و سرطان های شکمی و معده جلوگیری می کند. سیر مانع از انجام متابولیسم سلول های توموری می شود. ضمن اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

کاربردهای سیر و پودر آن

به عنوان چاشنی در تهیه بسیاری از غذاها مانند انواع خورشت، میرزاقاسمی، پاستا، پیتزا، قلیه ماهی، مرغ گریل شده، سوپ، نان و … به کار می رود. همچنین برای طعم دار کردن سس مایونز، سوسیس و کالباس هم از آن استفاده می کنند.

استفاده از سیر بهتر است یا پودر سیر ؟

در مورد این سوال باید گفت که بسیاری از افراد از سیر تازه در تهیه غذا استفاده می کنند. اما با توجه به اینکه نمی توان سیر تازه را در مدت زیادی نگهداری کرد، آن را به پودر تبدیل می کنند. این کار باعث افزایش ماندگاری سیر می شود. در فصولی که امکان تهیه سیر تازه نباشد، می توان از پودر سیر استفاده کرد. افراد می توانند با توجه به سلیقه خود از سیر یا پودر آن استفاده کنند. با پودر کردن سیر، خواص آن تغییری نمی کند. پودر سیرهای اصل دارای خواص و عطر و طعم واقعی سیر هستند. بنابراین، باید با توجه به شرایط از سیر یا پودر سیر استفاده کرد.

عوارض ناشی از مصرف زیاد سیر یا پودر سیر

اگر سیر و پودر آن به اندازه مصرف شوند، عوارضی به وجود نمی آورند. افرادی که در مصرف این مواد زیاده روی کنند، با مشکلاتی مواجه می شوند. در این افراد دردهای معده و نفخ، خونریزی، بوی بد دهان و … دیده می شوند. مصرف بیش از حد سیر و پودر آن موجب گرفتگی عضلانی می شوند. توصیه می شود تا در حد اعتدال از آن استفاده کنید. در صورتی که بیمار هستید در مورد مصرف سیر و پودر آن با پزشک خود مشورت نمایید.

سخن پایانی

تصمیم گیری برای استفاده از سیر یا پودر سیر به خود فرد بستگی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند تا از سیر تازه و بعضی از پودرسیر استفاده می کنند. مهم ترین عامل در این انتخاب، در دسترس بودن سیر تازه است. در هر حال، سیر و پودر آن تاثیر بسزایی در طعم و عطر غذای شما می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.