بلاگ

دمنوش میوه های استوایی

دمنوش میوه های استوایی

دمنوش میوه های استوایی ، امروزه استفاده از دمنوش های گیاهی و میوه ای با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. این دمنوش ها به دلایل مختلف، بسیار محبوب هستند. برخی از این دمنوش ها برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف استفاده می شوند. برخی دیگر برای تنوع بخشیدن، جایگزین نوشیدنی های دیگر مثل چای و قهوه شده اند. مصرف این نوع دمنوش به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید خواهد بود. دمنوش میوه های استوایی یکی از انواع دمنوش میوه ای می باشد. طعم و خواص این محصول باعث شده تا فروش دمنوش میوه ای افزایش پیدا کند.

دمنوش میوه های استوایی

هنگامی که شما نیاز به استراحت و آرامش دارید، مصرف دمنوش ها گزینه بسیار خوبی برای مقابله با اضطراب و تنش روحی در شما می باشد. متصصین طب سنتی مصرف دمنوش ها را برای تسکین دردهای عمومی بدن و پیشگیری از بیماری‌ های مختلف توصیه می کنند.
بیشتر مردم دمنوش هایی مثل چای را به صورت روزانه مصرف می‌ کنند. ولی اگر گیاهان دارویی به صورت غیرعلمی مصرف شوند، ممکن است برای سلامتی بدن عوارضی داشته باشند. در این زمینه دمنوش میوه های استوایی یکی از بهترین دمنوش هایی است که می ‌توان آن را جایگزین مصرف زیاد چای کرد.
این نوع دمنوش ها از ترکیب میوه هایی مانند آناناس، انبه، موز، نارگیل و آواکادو درست می شود. این نوع دمنوش تاثیر زیادی در بهبود عملکرد قلب، تیروئید، دستگاه گوارش و کبد و کلیه دارد. همچنین با مصرف آن می ‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی کرد.

ترکیبات دمنوش میوه های استوایی

در تهیه دمنوش میوه های استوایی معمولاً میوه نارگیل، انبه، آناناس و آواکادو به کار برده می شود. این چهار میوه دارای طعم بسیار دلنشین و لذیذی هستند. همچنین هر کدام از این میوه ها از فواید مخصوص به خود برخوردارند. این میوه ها در دمنوش، می توانند مواد موثره زیادی آزاد کنند.
بنابراین در بهبود عملکرد دستگاه قلبی عروقی بسیار تاثیر گذارند. همچنین مصرف آنها روی دستگاه گوارش بدن تاثیر مثبت می گذارد. مصرف دمنوش میوه های استوایی باعث تنظیم قند، فشار خون و کلسترول خون می شود.
این نوع دمنوش ها دارای ترکیباتی ضد باکتری بوده و این دمنوش ضد درد و ضد التهاب می باشد. در نتیجه مصرف آن به درمان بیماری های التهابی و عفونی کمک بسیار زیادی می کند. با مصرف این دمنوش می توان استخوان ها را تقویت کرده و سطح انرژی بدن را بالا برد.

خواص آناناس در دمنوش میوه های استوایی

آناناس یکی از میوه هایی است که در این دمنوش ها وجود دارد. در آناناس مواد موثره مانند ترکیبات فنولی، انواع ویتامین های ب، ویتامین ،c کلسیم، منیزیم، مس و املاح معدنی وجود دارد. آناناس روی سلامت دندان و استخوان تاثیر زیادی می گذارد. همچنین این میوه در تسکین سرفه، کاهش التهابات بدن، پیشگیری از سرطان، جلوگیری از انعقاد خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و دستگاه عروقی و گوارشی مؤثر است.

خواص آناناس

خواص آناناس

خواص نارگیل

یکی دیگر از میوه های موجود در دمنوش میوه های استوایی نارگیل است. در نارگیل انواع ویتامین ‌ها، مواد معدنی، فلاونوئیدها و اسیدهای چرب وجود دارند. این میوه حاوی مواد موثره زیادی است. بنابراین در تجزیه و فشار خون، تنظیم قند خون، تنظیم کلسترول خون، بهبود عملکرد بدن، کاهش التهاب و یا تقویت استخوان ها موثر می باشد.

خواص نارگیل

خواص نارگیل

خواص انبه در دمنوش میوه های استوایی

انبه از دیگر میوه های موجود در این دمنوش ها است. انبه میوه ای سرشار از آمینو اسید، ویتامین‌ ها و مواد معدنی می باشد. مانند آناناس و نارگیل این میوه خواص بسیار زیادی دارد. از جمله خواص مهم آن می ‌توان به تقویت قلب و کاهش التهابات و یا تقویت حافظه اشاره کرد.

خواص انبه

خواص انبه

خواص آووکادو

آوکادو نیز از میوه های میوه های سرشار از خاصیت در دمنوش میوه های استوایی می ‌باشد. این میوه در پیشگیری از سرطان و بهبود عملکرد مغز و عروق بسیار تاثیرگذار است. در آواکادو انواع ویتامین های ب، ویتامین سی و ویتامین دی وجود دارد. همچنین این میوه حاوی انواع فیتواسترول و املاح معدنی مثل سدیم، منیزیم و پتاسیم می‌باشد.

خواص آووکادو

خواص آووکادو

طرز تهیه

برای اینکه مواد موثر در دمنوش خارج شوند، لازم است که دمنوش مدت زمانی در آب جوش بماند. پس از گذشت مدت زمان لازم، می توان از دمنوش و خواص آن بهره مندی حداکثری داشت. با در نظر گرفتن نوع گیاهان دارویی و میوه ای که در دمنوش استوایی وجود دارد، هر کدام به زمان خاص خود برای دم کشیدن نیاز دارند.
برخی از این دمنوش ها لازم است مدت زمان بسیار کوتاهی بر روی حرارت شعله های ملایم باشند. برای تهیه دمنوش میوه های استوایی شما باید آب جوش را از روی حرارت برداشته و تی بگ دمنوش را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن در آن قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان آب جوش کمی سرد شده و شما می‌ توانید با آماده شدن دمنوش آن را میل کنید.

طریقه مصرف

در صورتی که از دمنوش های تی بگ استفاده نمی‌کنید، به ازای هر لیوان آب جوش باید یک قاشق غذاخوری از دمنوش میوه ای استوایی را در قوری بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم ۵ تا ۸ دقیقه به خوبی دم بکشد. شما بر اساس ذائقه ای که دارید می توانید این دمنوش را به صورت شیرین با عسل و نبات یا با طعم طبیعی میل آن کنید. این دمنوش ها به صورت گرم یا سرد قابل استفاده هستند.

خواص دمنوش میوه های استوایی

– کمک به کنترول قند خون
– خواص دمنوش میوه های نیوشا
– کمک به سلامت قلب
– افزایش چربی سوزی و کاهش وزن
– جلوگیری از پیری زودرس و کمک به سلامت پوست
– تقوبت عملکرد و افزایش میل جنسی
– بهبود عملکرد سیستم گوارش
– کمک به سلامت کلیه و کبد
– بهبود عملکرد غده تیروئید
– تنظیم کلسترول خون
– ضد یبوست و ضد سرطان
– کاهش وزن

خواص دمنوش میوه های استوایی

افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند، برای لاغری سریع تر می توانند از دمنوش های میوه های استوایی استفاده کنند. در کنار رژیم غذایی و ورزش، مصرف این دمنوش ها بر اساس دستورات آن باعث می‌ شود تا هرچه سریع ‌تر وزن بدن کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.