بلاگ

چای هفت میوه

چای هفت میوه

چای هفت میوه ، از جمله دمنوش های محبوب در بازار است. این چای به دلیل داشتن رنگ بسیار خوب و طعم عالی، طرفداران زیادی دارد. ترکیبات این چای شامل هفت میوه با خواص بسیار زیاد برای سلامتی است. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز تهیه این چای بیشتر آشنا کنیم.

چای هفت میوه

ترکیبات چای هفت میوه شامل میوه های مختلف می باشد که هر کدام از این میوه ها دارای مزیت ها و خواص مربوط به خود هستند. بنابراین با مصرف دمنوش این چای می توان از خواص این میوه ها به صورت یکجا بهره‌مند شد. به همین دلیل فروش دمنوش میوه ای افزایش پیدا کرده است.
همان گونه که از نام این چای مشخص است، ترکیبات آن شامل هفت میوه طبیعی است. این میوه ها زرشک، عناب، آلبالو، به، پوست پرتقال، سیب و آناناس هستند. تمامی این میوه ها فواید بسیار زیادی برای بدن دارند و در آنها ویتامین های مختلف مورد نیاز بدن انسان وجود دارد.

چای هفت میوه

مزایای مصرف چای هفت میوه

از جمله مزایای استفاده از چای هفت ‌میوه می ‌توان به تنظیم کلسترول خون و بهبود دستگاه گوارش بدن اشاره کرد. در صورتی که کلسترول خون و دستگاه گوارش بدن سالم باشد، بدن از بسیاری از بیماری ها به دور می ماند. زیرا منشأ اکثر بیماری ها تنظیم نبودن دستگاه گوارش یا بالا بودن کلسترول خون است.
چای هفت میوه علاوه بر ویتامین های زیاد دارای خواصی مانند شادی بخشی در انسان می باشد. می ‌توان از این چای به عنوان یک دمنوش آرامش بخش استفاده کرد. بنابراین شما می توانید به جای استفاده کردن از قرص های شیمیایی برای آرامش اعصاب و جلوگیری از افسردگی، این چای را روزانه مصرف کنید و از فواید سرشار آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه

چای هفت میوه را می توان به عنوان صبحانه و یا برای عصرانه و میان وعده ای پر ویتامین مصرف کرد. برای تهیه این دمنوش شما می توانید انواع میوه های تازه را تهیه کرده و با کمک آنها دمنوش هفت میوه را آماده کنید.
همچنین می توانید با کمک میوه های خشک شده در فصول دیگر سال و با کمک برگه های میوه خشک، این چای را تهیه کنید. برای تهیه این چای با میوه ‌های تازه ابتدا میوه ها را رنده کرده سپس بر روی آن ها آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد.
همچنین برای تهیه این چای با ورقه های میوه خشک شده، می توانید پس از ریختن ورق های میوه در قوری بر روی آنها آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید به آرامی دم بکشد. امروزه برند های مختلف و با کیفیت در بازار وجود دارند که چای هفت میوه را در قالب دمنوش کیسه ای عرضه می کنند.
بنابراین شما می‌ توانید به راحتی این چای را آماده کرده و با مصرف آن اخواص این دمنوش را دریافت کرده و روزی شاد و سرحال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.