بلاگ

خواص دمنوش کیوی خشک

خواص دمنوش کیوی خشک

خواص دمنوش کیوی خشک ، دمنوش کیوی خشک یکی از انواع دمنوش با خواص سرشار و تاثیرات فوق العاده می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با برخی از خواص این دمنوش آشنا کنیم.

خواص دمنوش کیوی خشک

کیوی یک میوه بومی مربوط به کشور چین می باشد که برای نخستین بار در جنوب این کشور کشف شد. در میوه کیوی ترکیباتی مثل پروتئین، ویتامین‌ های خانواده b ، فیبر، ویتامین c ، ویتامین e ، ویتامینk ، کلسیم ، آهن، آنتی اکسیدان و … وجود دارد.
میوه کیوی را می توان به صورت تازه، خشک شده و یا به شکل دمنوش مصرف کرد. شما می توانید دمنوش آن را با میوه ‌های تازه کیوی یا با استفاده از کیوی خشک شده تهیه کنید. دمنوش کیوی خشک دارای خواص بسیار زیادی است که بر روی سلامتی تاثیرات مطلوبی می گذارد. برای خوش عطر شدن و داشتن طعم بهتر می ‌توانید آن را با چوب دارچین یا چای سبز نیز ترکیب کنید.

۱-رفع یبوست و مشکلات گوارشی

دمنوش کیوی خشک روی برطرف کردن مشکلات گوارشی و رفع یبوست بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که میوه کیوی سرشار از فیبر می باشد، این ماده به رفع اختلالات دستگاه گوارش و درمان یبوست کمک زیادی می ‌کند. در نتیجه یکی از خواص اصلی و مهم این دمنوش، درمان مشکلات گوارشی است.

همچنین کیوی به عنوان یک میوه ملین شناخته می‌ شود. در دمنوش کیوی خشک، میزان زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد. آنتی اکسیدان ها از خواص ضد التهابی برخوردارند. در نتیجه مصرف این دمنوش برای رفع التهابات روده و مجاری دستگاه گوارشی مفید است.

۲- تقویت چشم

در دمنوش کیوی خشک ترکیباتی مثل زاکسانتین و لوتیین وجود دارد که برای تقویت چشم و عملکرد آن بسیار مفید هستند. بر اساس تحقیقاتی که بر روی ده هزار مرد صورت گرفته است، مشخص شده مردانی که روزانه و به طور مداوم کیوی مصرف می کنند، در مقایسه با افراد عادی به میزان ۳۶ درصد عملکرد بینایی قوی تری دارند.

تقویت چشم

تقویت چشم

۳-  تقویت قلب

از دیگر خواص دمنوش کیوی خشک شده می توان به کاهش خطر مبتلا شدن به سکته قلبی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد. این دمنوش باعث کاهش فشارخون بالا شده و در کاهش چربی خون موثر است. در دمنوش کیوی خشک میزان زیادی امگا ۳ و ویتامین c، پتاسیم، مس، فیبر و … وجود دارد که باعث شده اند این دمنوش از خواص سرشار برخوردار باشد.

۴- بدنسازی

دمنوش کیوی خشک، حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است. این ترکیبات بر روی چربی سوزی موثر هستند و به فرآیند چربی سوزی ورزشکاران با سرعت بالاتر کمک شایانی می کنند. همچنین میوه کیوی دارای میزان زیادی ویتامین c است.
بنابراین ورزشکاران برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن خود می توانند این میوه یا دمنوش آن را مصرف کنند. مصرف آن به ویژه برای فیتنس کاران بسیار موثر خواهد بود و عملکرد ورزشی و رشد ماهیچه های آنها را تقویت می کند.

بدنسازی

بدنسازی

۵-  داشتن خواب راحت

قبل از خواب مصرف مداوم دمنوش کیوی خشک باعث می شود تا شما خواب راحتی داشته باشید. همچنین با مصرف آن می توانید سرحال تر بیدار شوید. این دمنوش باعث افزایش مدت زمان خواب شما می شود و در جلوگیری از بیداری های گاه و بی گاه در زمان خواب موثر است.

طرز تهیه دمنوش کیوی خشک

برای تهیه دمنوش کیوی خوش شما می توانید چهار تا پنج تکه از کیوی خشک شده را درون قوری بریزید. سپس به آن آب جوش اضافه کرده و بگذارید ۰۱ تا ۵۱ دقیقه دم بکشد. بنابر ذائقه خود می توانید به آن چوب یا پودر دارچین و یا چای سبز نیز اضافه کنید.
با اضافه کردن چای سبز به این دمنوش خواص آن دو برابر می ‌شود. به طوری که ترکیبات موجود در چای سبز به همراه ترکیبات کیوی مکمل یکدیگر خواهند بود.
یکی از دمنوش های میوه ای، دمنوش کیوی خشک می باشد. طعم خوب این دمنوش باعث شده تا میزان فروش دمنوش میوه ای افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.