بلاگ

خواص دمنوش سیب

خواص دمنوش سیب

خواص دمنوش سیب ، اگر به دنبال امتحان کردن یک طعم تازه برای دمنوش هستید، چای سیب یکی از دمنوش هایی است که طعم دلچسبی دارد. برای بهره‌مندی از خواص میوه سیب، دمنوش سیب گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. سیب میوه ای است که در تمام طول سال در دسترس می باشد. بنابراین شما می توانید دمنوش آن را همیشه استفاده کنید. خواص فراوان این محصول باعث شده تا فروش دمنوش میوه ای افزایش یابد. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز تهیه دمنوش سیب بیشتر آشنا کنیم.

دمنوش سیب تازه

دمنوش سیب یک نوشیدنی گرم می باشد. شما می توانید برای تهیه دمنوش، آن را با چای سیاه و چای سبز ترکیب کنید.‌ سپس با این ترکیب یک دمنوش خوش عطر و طعم و آرامش بخش تهیه کنید. این دمنوش از خواص بسیار زیادی برخوردار است. شما با ترکیب این چای با دیگر گیاهان می توانید خواص آن را نیز بیشتر کنید.

خواص دمنوش سیب

در مقایسه با دیگر دمنوش های ساده و خشک شده گیاهان دم کردن و چای سیب نیاز به زمان بیشتری خواهند داشت. این دمنوش علاوه بر طعم دلچسب و لذیذی که دارد، از خواص زیادی برخوردار است. چای سیب روی سیستم دفاعی بدن تاثیر می گذارد.
همچنین باعث حذف رادیکال های آزاد و کاهش التهابات بدن خواهد شد. بنابراین می توان گفت این دمنوش در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است. برای مواردی مانند دیابت، لاغری و سلامت قلب می توان از این دمنوش استفاده کرد. انواع دمنوش سیب با در نظر گرفتن اینکه با چه گیاهانی ترکیب می شوند، دارای خواص متفاوتی هستند.

خواص دمنوش سیبطرز تهیه دمنوش سیب

دمنوش سیب که با نام چای سیب نیز شناخته می شود، یکی از دمنوش های پرطرفدار در تمامی دنیا است. این دمنوش برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.
برای تهیه دمنوش چای سیب ابتدا باید سیب ها را خشک کرده سپس مثل دم کردن چای می توانید آنها را دم کنید. چای سیب به صورت گرم یا سرد سرو می‌ شود. همچنین شما می توانید بسته به ذائقه و سلیقه خود این چای را با طعم های متنوع مثل زنجبیلی، دارچین، و … ترکیب کنید.

مراحل تهیه

برای تهیه دمنوش سیب سالم و خانگی ابتدا باید سیب ها را شسته و سپس می‌ توانید آن‌ها را با پوست رنده کنید. البته باید دقت داشته باشید اندازه سیب ها خیلی ریز نشود تا آب نیندازد. همچنین می توانید سیب ها را در کف سینی فر ریخته و آنها را در فر خشک کنید‌.
برای اینکه سیب ها به خوبی داخل سینی فر قرار گیرند، با پشت قاشق آنها را در سینی پخش کنید. سپس فر را روی کمترین درجه قرار داده تا خشک شوند. شما می توانید برای خشک کردن سیب ها از بخاری یا شوفاژ نیز استفاده کنید. برای این کار یک پارچه تمیز روی بخاری یا شوفاژ قرار داده و سیب های رنده شده را روی آن بریزید و پخش کنید. با شعله خیلی کم بخاری، سیب‌ ها خشک می‌ شوند.
البته باید دقت داشته باشید هر چند ساعت یکبار سیب ها را با قاشق جابجا کنید تا به طور یک دست خشک شوند. برای درست کردن این چای ابتدا یک قاشق غذاخوری از سیب خشک شده را داخل قوری ریخته سپس بر روی آن یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به خوبی دم بکشد. پس از اینکه دمنوش چای سیب خشک شد، برای عطر بیشتر می توانید به آن یک تکه کوچک دارچین نیز اضافه کنید. برای طعم دار کردن این دمنوش می توانید از بهارنارنج، زعفران، به لیمو، لیمو و یا چای کوهی نیز استفاده کنید.

مراحل تهیهطرز نگهداری از دمنوش سیب خانگی

پس از خشک کردن سیب ها می توانید برای تهیه دمنوش چای سیب اقدام کنید. سیب های خشک شده را بهتر است داخل سینی فر کمی برشته کنید. این گونه در زمان تهیه دمنوش، رنگ چای سیب دم کشیده خوشرنگ تر خواهد بود و پس از برشته شدن به رنگ قهوه ای مایل به تیره در می آیند. برای نگهداری از سیب های خشک شده باید آنها را در جای خشک و خنک قرار دهید. این سیب ها به مدت یکسال قابل استفاده هستند.

سخن پایانی

برای درست کردن دمنوش چای سیب، شما می توانید از سیب سبز یا سیب قرمز و یا ترکیب این دو سیب استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید سیب های قرمز که حالت پفی دارند، برای تهیه این دمنوش چندان مناسب نخواهند بود. سیب های سبز رنگ با طعم ترش گزینه بسیار خوبی برای درست کردن این دمنوش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.