بلاگ

موارد مصرف پودر سیر

موارد مصرف پودر سیر

موارد مصرف پودر سیر ، خواص زیادی در پودر سیر وجود دارد. علاوه بر این به غذا طعم و عطر خاصی می دهد. بنابراین بسیاری از افراد در زمان تهیه انواع خوراک، غذاهای سوخاری، سوپ، خورشت، سس، نان و … از آن استفاده می کنند.با توجه به اینکه سیر در همه فصول سال در دسترس نمی باشد، آن را به شکل پودر درمی آورند. این کار مزایای زیادی دارد. پودر سیر همه خواص سیر را دارد. حجم آن کم است و می توان برای مدت طولانی از آن نگهداری کرد. به همین علت توصیه می شود تا در همه آشپزخانه ها وجود داشته باشد.

موارد مصرف پودر سیر

– انواع خوراک
– خورشت های مختلف
– در تهیه سس
– انواع سالاد
– در تهیه نان

موارد مصرف پودر سیر

غذاهایی که در تهیه آنها از پودر سیر استفاده می شود :

۱- غذاهایی که یکی از مواد اصلی آن پودر سیر است. این دسته، غذاهایی هستند که در زمان تهیه آنها از سیر یا پودر سیر استفاده می کنند. از جمله این غذاها می توان به میرزاقاسمی و سیرقلیه اشاره کرد که از غذاهای معروف و محبوب خطه شمال هستند. البته تنها در شمال کشور از سیر در غذا استفاده نمی شود. برای مثال در آش دوغ (آش ماسوا) کرمانشاه و نیز در مگشت پلو و فلافل استان های جنوبی هم از آن استفاده می شود.
۲- غذاهایی که سیر و پودر آن به عنوان اجزای تشکیل دهنده غذا نیستند. پودر سیر را می توان به دلخواه در این غذاها به کار برد. در صورتی که مایل نیستید می توانید از سیر یا پودر سیر در این غذاها استفاده نکنید. به طور کلی در تهیه این غذاها می توانید برحسب سلیقه و ذائقه ی خود از سیر یا پودر آن استفاده نمایید. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد.
– انواع خورشت (خورشت قیمه و خورشت سبزی)
– انواع آش (آش رشته و آش جو)
– انواع خوراک (خوراک بادنجان، خوراک لوبیا، خوراک مرغ و ماهی)
– انواع گوشت (جوجه کباب و کباب کوبیده)
– انواع کوکو (کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی)
– انواع کتلت (کتلت مرغ و گوشت)
۳- غذاهایی که نباید در آنها از سیر و پودر سیر استفاده کرد. از جمله این غذاها می توان به شیر برنج و خورشت فسنجان شیرین اشاره کرد که طعمی شیرین دارند.

استفاده از پودر سیر در تهیه انواع سس

یکی از موارد مصرف پودر سیر برای تهیه انواع سس می باشد. معمولا در زمان تهیه سس کچاپ از پودر سیر استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا سس کچاپ طعم و مزه خاصی داشته باشد.

موارد مصرف پودر سیر

خوش طعم کردن سالاد با پودر سیر

برخی از افراد در تهیه انواع سالاد مانند سالاد ذرت، سالاد کلم و سالاد الویه از پودر سیر استفاده می کنند. با این کار طعم و عطر بهتری در سالاد ایجاد می کنند.
یکی دیگر از موارد مصرف پودر سیر در تهیه ماست و خیار است. بسیاری از افراد برای اینکه طعم و عطر ماست و خیار بهتر شود، پس از اضافه کردن پودر سیر آن را در یخچال قرار می دهند. البته درب آن را می بندند و برای چند ساعت در یخچال نگهداری می کنند. این کار، عطر و طعم بی نظیری را به ماست و خیار می دهد.

موارد مصرف پودر سیر

تهیه نان با پودر سیر

یکی از کاربردهای پودر سیر، استفاده از آن در تهیه سوپ و نان سنتی است. نان سیر جزو محبوب ترین غذاهای فست فودها می باشد. در رستوران های زیادی همراه با غذا مصرف می شود. برای تهیه نان سیر می توان از انواع نان (نان باگت، تست، همبرگری و …) استفاده نمود. از مواد دیگر برای تهیه نان سیر می توان به پودر سیر یا سیر، جعفری خرد شده، کره، فلفل سیاه و نمک اشاره کرد.

موارد مصرف پودر سیر

زمان اضافه کردن پودر سیر به غذا

پودر سیر ماده ای است که می توان آن را در هر زمانی از پخت غذا به آن اضافه کرد. توصیه می شود برای اینکه غذا طعم و عطر بهتری داشته باشد، پودر سیر را در مراحل ابتدایی پخت، به غذا اضافه کنید. به این ترتیب که پودر سیر را با کمی روغن تفت دهید و سپس به غذا اضافه کنید. این کار باعث می شود تا غذای شما عطر و طعم بهتری بگیرد. در مورد غذاهای کبابی مانند جوجه کباب و ماهی بهتر است گوشت و ماهی را در مواد بخوابانید و پودر سیر را هم به آن اضافه نمایید.

روش از بین بردن تندی و طعم بالای سیر در غذا

اگر مقدار زیادی پودر سیر به غذا اضافه کردید، می توانید با مقداری شکر آن را از بین ببرید. ابتدا کمی شکر اضافه کرده و صبر کنید تا بجوشد. حالا طعم آن را بچشید. اگر تندی طعم آن متعادل بود، دیگر شکر اضافه نکنید. اما اگر همچنان تند است، مقداری شکر اضافه کنید.

فواید پودر سیر

استفاده از پودر سیر مزایای زیادی دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.
– کاهش فشار خون و کلسترول
– افزایش سیستم ایمنی بدن (کمک به درمان سرماخوردگی)
– پیشگیری از آلزایمر
– سم زدایی بدن
– کمک به هضم غذا

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی موارد مصرف پودر سیر صحبت کردیم. مزایای شگفت انگیز پودر سیر موجب شده تا جایگاه ویژه ای در تهیه انواع غذا داشته باشد. برای فروش پودر سیر می توانید به فروشگاه اینترنتی دوشنگان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.