بلاگ

طرز تهیه پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز ، بسیاری از افراد برای بهتر کردن طعم و عطر غذای خود از پودر پیاز استفاده می کنند. زمانی که این پودر را داخل غذا می ریزید تغییری در ظاهر غذا ایجاد نمی شود. اما غذا طعم و عطر خوبی پیدا می کند. اگر شما هم از علاقمندان به این ادویه هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله می خواهیم در مورد طرز تهیه پودر پیاز با شما صحبت کنیم.

طرز تهیه پودر پیاز

مرحله اول : انتخاب پیاز

اولین مرحله برای تهیه پودر پیاز، انتخاب پیاز مناسب است. برای این کار بهتر است از پیاز های سفید رنگ استفاده کنید. پیازهای قرمز برای تهیه پودر مناسب نیستند.

مرحله دوم : پوست کندن و شستن پیازها

مرحله سوم : خرد کردن پیازها

مرحله چهارم: خشک کردن پیاز

روش های مختلفی برای خشک کردن پیاز

روش های مختلفی برای خشک کردن پیاز وجود دارند. برای این کار می توانید از شوفاژ یا بخاری، مایکروفر، فر و … استفاده کنید.

۱- خشک کردن پیاز با استفاده از شوفاژ یا بخاری : یک کاغذ فویلی بردارید. این کاغذ را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید. شعله بخاری را در حالت متوسط بگذارید. سپس پیازها را روی آن بچینید. چندین بار پیازها را زیر و رو کنید. این کار باعث می شود تا پیازها به صورت یکسان خشک شوند.

۲- خشک کردن پیاز درون مایکروفر : زمانی که پیازها را خرد کردید، روی یک دستمال بریزید. کمی صبر کنید تا آب پیازها خارج شود. سپس آنها را درون یک ظرف مناسب قرار دهید. این ظرف را به مدت ۵ الی ۶ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید. این کار موجب می شود تا پیازها آب خود را از دست بدهند. پس از آن پیازها را خارج کنید و داخل تابه بگذارید. اکنون تابه را روی حرارت خیلی کم همراه با شعله پخش کن قرار دهید. در این قسمت، هم زدن پیازها را فراموش نکنید. این کار را تا خشک شدن کامل پیازها ادامه دهید.

۳- خشک کردن پیازها با کمک فر : حلقه های نازک برش خورده پیاز را روی دستمالی بریزید و صبر کنید تا آب پیاز گرفته شود. پیازها را خیلی نازک برش نزنید. این کار موجب چسبیدن پیاز به سینی فر می شود. اکنون پیازها را داخل سینی فر قرار دهید و سینی را داخل فر با کمترین دما بگذارید. چندین بار پیازها را زیر و رو کنید. بعد از اینکه پیازها به صورت یکسان خشک شدند، سینی فر را بیرون بیاورید. اجازه بدهید تا پیازها خنک شوند.

۴- خشک کردن پیازها در نور خورشید : برخی از افراد برای خشک کردن پیاز، از نور خورشید استفاده می کنند. با توجه به اینکه پیاز به سرعت آلودگی را به خود جذب می کند، برخی توصیه می کنند که از این روش برای خشک کردن پیاز استفاده نشود.

مرحله پنجم : پودر کردن پیازهای خشک شده

برای این کار می توانید از آسیاب یا مخلوط کن استفاده کنید. این کار را می توانید با توجه به سلیقه خود انجام دهید.

کاربرد پودر پیاز

از پودر پیاز به عنوان چاشنی در غذاهای گوشتی، گیاهی و ماهی می توان استفاده کرد. علاوه بر این، در تهیه برخی سس ها، سوپ و. .. نیز کاربرد دارد.

روش نگهداری از پودر پیاز

پس از اینکه پودر پیاز شما آماده شد، آن را داخل یک ظرف دربسته بریزید و درون یخچال نگهداری کنید. بعد از هر بار استفاده، در ظرف را محکم ببندید. در غیر این صورت پودر پیاز، رطوبت موجود در محیط را به خود جذب می کند.

سخن پایانی

زمان در مراحل تهیه پودر پیاز، اهمیت زیادی دارد. پیاز ماده ای است که به سرعت آلودگی های محیط را جذب می کند. بنابراین در مراحل مختلف تهیه پودر پیاز، از سریع ترین روش استفاده کنید. باید بدانید که از یک پیاز معادل یک قاشق غذاخوری پودرپیاز تولید می شود. پودر پیاز را با توجه به نیاز خود تهیه کنید. مصرف پودر پیازی که بیش از دو ماه از تولید آن می گذرد، توصیه نمی شود. برای فروش پودر پیاز می توانید به فروشگاه سایت دوشنگان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.