بلاگ

طرز تهیه پودر سیر

طرز تهیه پودر سیر

طرز تهیه پودر سیر ، پودر سیر از سیر خشک شده تهیه می شود.

سیر حاوی مقادیر زیادی از اسید فولیک، ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، ویتامین های خانواده بی و … می باشد. بسیاری از افراد برای مبارزه با تومورهای سرطانی، پاک کردن مجاری تنفسی، رفع عفونت های روده، دندان درد، نفخ، سینوزیت، یبوست و … از سیر استفاده می کنند. با توجه به اینکه امکان دسترسی به سیر تازه در تمام فصول وجود ندارد، آن را به صورت پودر درمی آورند. در این حالت، می توان آن را برای مدت طولانی نگهداری نمود. در پودر سیر، تمام خاصیت های سیر وجود دارد.

مراحل تهیه پودر سیر

– جدا کردن پوست سیرها
– خشک کردن سیرها
– پودر کردن سیرها

روش های پوست کندن سیر

۱- در این روش می توانید سیرها را درون یک شیشه مربا بریزید و درب آن را ببندید. با تکان دادن شیشه، پوست سیرها جدا می شوند. با این کار، انگشتان و دست شما بوی سیر نمی گیرند.
۲- برخی از افراد برای کندن پوست سیر، ابتدا آن را برای چند دقیقه درون آب خیس می کنند. سپس پوست سیر را جدا می کنند.

روش های مختلف برای خشک کردن سیر تازه

برای خشک کردن سیر می توانید از روش های سنتی، بخاری، شوفاژ، فر اجاق گاز و مایکروفر استفاده نمایید. انتخاب این روش به امکانات، مدت زمان، وسایل و سلیقه شما بستگی دارد.

۱- روش سنتی : ابتدا پوست سیر را بکنید و آن را به صورت حلقه حلقه برش بزنید. این ورقه های سیر را روی یک پارچه تمیز پهن کنید و در مقابل نور خورشید قرار دهید. صبر کنید تا سیرها کاملا خشک شوند.

۲- خشک کردن روی بخاری یا شوفاژ : اگر در مناطقی زندگی می کنید که هوا بسیار آلوده است، برای خشک کردن سیرها از این روش استفاده کنید. سیرهای پوست کنده و حلقه شده را در یک سینی آلومینیومی یا روحی پهن کنید. این سینی را بر روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید. به مرور زمان، سیرها در اثر حرارت خشک می شوند. به یاد داشته باشید که در این روش باید سیرها را زیر و رو کنید. در غیر این صورت به سینی می چسبند.

۳- استفاده از فر اجاق گاز برای خشک کردن سیر : برای این کار سیرهای برش داده شده را کف سینی فر پهن کنید. سپس برای ۱.۵ تا ۲ ساعت درون فر با دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. مدت زمان حرارت دهی به نوع فر و اندازه برش های سیر بستگی دارد. برای اینکه سیرها به سینی نچسبند، در فواصل زمانی مختلفی سیرها را زیر و رو کنید. جهت اطمینان از خشک شدن سیرها، می توانید یکی از سیرها را تکه کنید. اگر مغز سیر هم کاملا خشک باشد، یعنی آماده است.

۴- خشک کردن سیر با استفاده از مایکروفر : در این روش، می توانید سیرها را در دستگاه خشک کن و مایکروفر قرار دهید.

طرز تهیه پودر سیر خانگی

پس از خشک کردن سیرها باید آنها را پودر کرد. در ادامه طرز تهیه پودر سیر را برای شما شرح می دهیم.

روش های تهیه پودر سیر

برای تهیه پودر سیر از دو روش می توانید استفاده کنید.
روش اول: ورق های سیر را درون آسیاب یا مخلوط کن بریزید و به صورت یکجا پودر کنید.
روش دوم: در این روش، ورق های خشک سیر را درون یک شیشه می ریزند و در محل خشک و خنک نگه می دارند. در صورت نیاز به سیر، مقداری از آن را داخل دستگاه غذاساز، مخلوط کن یا آسیاب می ریزند. اگر برای پودر کردن سیر از آسیاب استفاده کنید، پودری که به دست می آید، نرم تر و یک دست تر می باشد.
اگر پودر سیر را به روش دوم تهیه کنید، پودر سیر شما عطر و طعم بهتری خواهد داشت. در این روش، ورقه های سیر خشک به صورت تازه تازه و به مقدار موردنیاز آسیاب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.